eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[cross] ze zwierzakow: jak to jest z psem na ogrodzonym terenieRe: [cross] ze zwierzakow: jak to jest z psem na ogrodzonym terenie
  • Data: 2007-07-01 20:15:09
    Temat: Re: [cross] ze zwierzakow: jak to jest z psem na ogrodzonym terenie
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 01 Jul 2007 22:04:55 +0200, ewka napisał(a):

    > Niby dlaczego "niedobry pies"? "Uwaga pies" czy inne ostrzegajace o psie
    > nie moga byc? Pies, ktory jest w stanie ugryzc zlodzieja musi od razu
    > byc nazwany niedobrym?

    Pewnie może być i "pies" albo rysunek "pies", tak, żeby nawet analfabeta
    zrozumiał.

    > A tak na powaznie to jednak wiekszosc prawnikow jest za tym, ze kodeks
    > jednoznacznie okresla, iz mimo takich ostrzezen wlasciciel ponosi wine.
    > Nawet kiedys byl specjalny artykul w pismie "Moj Pies" czy jakims takim,
    > gdzie wypowiadala sie na ten temat zorientowany w sprawie prawnik wiec
    > lepiej nie liczyc na zwolnienie z odpowiedzialnosci w takim wypadku.

    Hmm no już bez żartów, akurat artykuł w "Moim psie" to nie jest aż takie
    źródło prawa, żebyśmy mieli traktować to na poważnie.
    Jak w "Państwie i prawie" tak napiszą to się zastanowię ;-)

    Lepszego sposobu na wyłączenie winy jak powiadomić: nie właź, bo mój pies
    tego nie lubi - oprócz kagańca - nie widzę. Chociaż kagańcem pies też
    może zrobić krzywdę i wówczas będzie się za to odpowiadało.

    > tak jak nie wolno strzelac do zlodzieja, ktory wtargnal i kradnie
    > drzewka np. (nawet ze srutu).

    Zły przykład. To o czym mówisz to *ewentualnie* przekroczenie granic
    obrony koniecznej. Możesz to porównać do spuszczenia psa ze smyczy na
    tego złodzieja.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/