eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[cross] Parkowanie na później ustawionym zakazie parkowania › Re: [cross] Parkowanie na później ustawionym zakazie parkowania
  • Data: 2008-11-13 12:47:14
    Temat: Re: [cross] Parkowanie na później ustawionym zakazie parkowania
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Skiraz pisze:

    > Parkuje samochód, w miejscu całkowicie dozwolonym i wyjeżdżam w ciepłe
    > kraje np na miesiąc.

    Wyobraź sobie że jesteś właścicielem pustego placu, na którym zezwalasz
    parkować okolicznym mieszkańcom. Ktoś stawia na nim samochód i wyjeżdża
    na saksy. W międzyczasie Ty decydujesz wybudować na placu dom. Czekasz
    cierpliwie aż ów ktoś wróci ? To tak aby naświetlić zasadność samej
    decyzji o odholowaniu.

    > dozwolonym miejscu, które póżniej stało się niedozwolone. Mogę udowodnić
    > że nie miałem możliwości sprawdzenia iz pojawił się zakaz (datowane
    > bilety lotnicze, świadkowie), czy może nawet jak mnie nie ma to mam
    > obowiązek sprawdzać codzienni czy aby się jakis zakaz nie pojawił?

    Generalnie Twoim obowiązkiem jest znać aktualny stan prawny stosunku w
    jakim jesteś i do tego stanu się dostosować. Argumentem na Twoją
    niekorzyść jest to, że mogłeś przewidzieć iż pozostawienie samochodu w
    okolicy cmentarza na okres Święta Zmarłych będzie utrudniało komunikację
    w tym miejscu. Szczególnie że to nie Ty jesteś zarządcą danego terenu.
    Podejrzewam że masz szanse wywinąć się od mandatu (art. 2 KW), natomiast
    raczej niewielkie jeśli chodzi o konsekwencje odholowania pojazdu (art.
    130a PoRD). W każdym razie walcz, jeśli Ci się chce - może Ci się udać... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio