    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co zrobic z takim pracodawca?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 13:42:18 +0100

    W wiadomości news:5d6dt11krm2b0sgvosjukcd1mcuu35o00a@4ax.com eth_0
    <mirek/ANTYSPAM/@eth0.pl> pisze:

    > Od 14-go grudnia 2005r jestem zatrudniony w Zakładach Przetwórstwa
    > Mięsnego -Ryszard Hochel Micigózd (a co podam nazwę firmy moze innych
    > to ustrzeże) Pracuje normalnie 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu +
    > jestem pod telefonem w razie naglych przypadkow, stanwisko pracy
    > "Informatyk". Okazało się ze za pierwszy tydzien pracy nie dostane
    > zapłaty bo: "to był okres próbny, Twoje i Nasze ryzyko" Dodam że na
    > rozmowie o prace ani pozniej nie bylo o czyms takim mowy. Od
    > dn02.01.2006r dopiero dostałem umowe na 1/2 etatu (wynagrodzenie
> [...]
    1. Nie pracuje się bez podpisanej umowy.
    2. Nie robi się niczego, czego nie ma w umowie i/lub zakresie obowiązków
    przedstawionych na piśmie, podpisanych i zgodnych z prawem.
    3. Dba się o zapoznanie się ze sposobem ewidencjonowania czasu pracy
    stosowanym u danego pracodawcy i pilnuje prawidłowego dokumentowanie jego.
    4. Jeśli zaniedbałeś powyższego, a oszust Ci nie zapłaci to:
    a) - oddaj sprawę do sądu pracy
    a1) - zgromadź dowody (jeśli jakieś są) i spróbuj zapewnić sobie świadków
    (ale to raczej marzenie ściętej głowy - niestety większość "ludzi" w takich
    sytuacjach okazuje się bezwartościowymi, śmierdzącymi tchórzami)
    b) - naślij PIP
    c) - wypracuj w sobie pogląd, że nie zostałeś oszukany tylko zapłaciłeś za
    szkolenie w zakresie postępowania z pracodawcą przy rozpoczynaniu pracy ;)
    d) - usuń efekty swej pracy, za które Ci nie zapłacono.

    Jotte