  • Data: 2006-01-26 15:51:10
    Temat: Re: co zrobic z takim pracodawca?
    Od: "Meklar" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To będzie swoiste zabezpieczenie na mieniu, pracodawca zapłaci zaległe
    > pobory, to odzyska dostęp do danych.

    I pracodawca oskarży pracownika o zmuszenie do złego rozporządzania mieniem.
    Serwery i inne urządzenia w końcu należą do niego. I on ma prawo nimi zarządzać
    według własnego uznania.

    Tutaj mamy też doczynienia z dość ciekawą sprawą - własność vs. bezpieczeństwo.
    Kilka razy byłem świadkiem jak administrator odmówił podanania hasła swojemu
    kierownikowi i po mediacji z udziałem przełożonego kierownika została przyznana
    mu racja (adminowi).

    Nie wiem jakie są praktyki w firmach ale w mojej hasła administratora mają trzy
    osoby: dwaj administratorzy i główny informatyk. Haseł nie wolno przekazywać
    nikomu, nawet prezesowi jeśli tego zarząda. Podstawą takiej polityki jest
    bezpieczeństwo: administrator jest odpowiedzialny za to więc w jego interesie
    jest by wszelkie dodatkowe przywileje były ograniczone.

    Inaczej mówiąc: "jestem adminem, nie dam hasła ale jak coś się stanie to jestem
    za to odpowiedzialny (do pewnego stopnia oczywiście)".

    Pozdrawiam
    Meklar