    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co grozi za 0,6 promila w wydychanym powietrzu?
    Date: Sun, 30 Nov 2008 19:34:44 +0100

    W wiadomości news:50e8.00000443.4932d6db@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@o...pl> pisze:

    > Nie wszyscy mogą mieć PJ. I nawet jak spełnią wszystkie warunki to im
    > urząd nie potwierdzi że mają uprawnienia. Po prostu w przewidzianym
    > terminie dostaną odmowę. A któż to taki. Czynni alkoholicy na przykład.
    > Nikt nikomu nie zabroni zapisania się na kurs, zdania egzaminów, nawet
    > niewidomemu. A PJ i tak nie dostaną.
    Fantazjujesz. Niewidomy nie przejdzie przez badania, badania nie wykryją
    alkoholizmu, prawo jazdy dostanie nawet wariat.
    Nie zmyślaj.

    > Jak wyobrażasz sobie sytuację ze
    > przychodzi ktoś do urzędu i daje bialoruskie PJ na wymianę na polskie.
    Nie wyobrażam sobie bo nie ma takiej potrzeby. Poczytaj.
    Nie powinienem szukać za ciebie, ale link do poczatkowych przemyśleń
    podrzucę, niech tam:
    http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,48316,4357867.htm

    > To normalna procedura. Na innym niż polskie w Polsce można jeździć jakiś
    > czas. A w danych tego kogoś jest zapis że został w Polsce dożywotnio
    > pozbawiony uprawnień.
    Nie ma u nikogo takiego zapisu. Polskie prawo tego póki co nie przewiduje,
    pisałem przecież.
    Ponawiam pytanie o przykład kraju stosującego rozwiązanie, za którym
    optujesz.

    > Piszesz o tych innych karach.
    > Według mnie wystarczającą by była polegająca na zabraniu samochodu.
    > Logiczna i sprawiedliwa.
    Doprawdy?
    Jednemu odbiorą samochód za samą jazdę, a innemu za spowodowanie wypadku ze
    skutkiem śmiertelnym?
    Jednemu starego poloneza, a innemu za to samo lexusa?
    A jak ktoś ma tylko współwłasność auta?
    A jak jechał pożyczonym, służbowym?
    Ktoś tu postulował bezmyślnie, żeby zabrać równowartość samochodu - to
    dopiero sprawiedliwość rodem z oddziału zamknietego. Jednemu 500 zł bo
    jechał na bani Poldkiem, drugiemu 120000 bo orbitował Navarą.

    > Skoro pistolet zabiorą i wszyscy uznają to za
    > sprawiedliwe to dlaczego zabranie samochodu ma być niesprawiedliwe.
    Jak ktoś zabił kogoś grabiami, to zabiorą grabie, nie?
    Pół biedy.
    Gorzej, jak ktoś kogoś zabił pięścią, pewnie wg ciebie amputacja będzie...
    Kto w ogóle powiedział, że zabiorą? Następny prorok-generalizator?

    --
    Jotte