  • Data: 2011-05-06 11:43:03
    Temat: Re: chamscy i tepi lekarze
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:yz0q8qlhzvby.1idgx5x2s2uvv.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 06 May 2011 12:40:56 +0200, Johnson napisał(a):

    (ciach)

> [...]
    >
    > Więc ktoś tu coś pierdoli na maksa.
    >
    > Wytłumaczenia sa dwa.
    > 1. w chwili obecnej lekarze i sprzęt "walą w ciula" i sobie bimbają,
    > generując kolejki. Jak będą dodatkowe składki wówczas będą pracowali w
    > normalnym tempie.
    > 2. jeżęli teraz pracują w normalnym tempie, to po wprowadzeniu dodatkowych
    > składek ci co je opłącają będą mieli dostęp niemalże bezpośredni -
    > oznaczać
    > będzie JESZCZE WIĘKSZE WYDŁUŻENIE kolejek dla tych co nie maja dodatkowych
    > składek.
    >
    > W każdym razie - ktoś tu kogoś ciulo :)))

    Jasne, najlepiej na lekarzy wszystko zwalic. Moze maja pracowc "za darmo" ?
    Sprawa wyglada tak:
    1. Kontrakt z NFZ-tem obejmuje tyle i tyle punktow (dodam ze to ile NFZ
    przyzna punktow danej przychodni, lekarzwi, na konkretna usluge - zalezy od
    "widzimisie" NFZ-tu, a nie od faktycznych potrzeb lekarza czy przychodni).
    2. w ramach tego kontraktu lekarz moze przyjac "X" pacjentow za ktorych NFZ
    zaplaci (zrefunduje usluge).
    3. w rozbiciu na dzien wychodzi to X / np. 240 (12 miesiecy po 12 dni).
    4. jesli przyjmie ich (X/120) + 5- braknie "punktow" na kolejne dni
    5. Jesli przyjmie wiecej niz kontrakt przewiduje - moze wystapic do NFZ o
    "nadwykonania", jednak przewaznie NFZ za to nie zaplaci.
    6. Jesli przyjmuje dzienie x/60 pacjentow - logiczne ze po pol roku skonczy
    sie limit (kontrakt).
    7. za darmo nikt nie bedzie pracowac.
    8. Moglby przyjac przez caly rok x/60 pacjentow (czyli np. 2 x wiecej niz
    przyjmuje) - Proste, nadwyzke trza zaplacic z dodatkowych skladek.
    Jasne? Lub pelnoplatnie, bo NFZ daje taki a taki kontrakt i wiecej nie da.
    Malo tego, w przyszlym roku zmniejsza kontrakt o polowe...
    Nie jest to proste, ja tez nie rozumiem toku myslenia i dzialania NFZ-tu
    ktory dostaje moja skladke zdrowotna, ja chodze do lekarza raz na 2 lata a i
    tak musze czekac na zrefundowana operacje kolana do sierpnia 2018 roku.
    Za to pelnoplatnie (drobiazg, 16 tys za sama endoproteze) przyjma mnie
    najpozniej po 3-ch miesiacach.
    Proste, ale gdzie tu logika?