  • Data: 2011-05-09 23:50:57
    Temat: Re: chamscy i tepi lekarze
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    p...@p...onet.pl wrote:

    > jako zalozyciel watku moge powiedziec ze twoja wypowiedz lepiej
    > ilustruje to o czym ja pisze niz moje wlasne slowa, jest to obraz
    > mentalnosci do ktorego 'dazy' wielu lekarzy (nie wiem gdzie jest
    > centrum tego roju i sakd to sie bierze) a ktora to mentalnosc moim
    > zdanie mozna okreslic jako 'robacza'

    Nie "do którego dąży wielu lekarzy" tylko do którego dążą praktycznie
    wszyscy, nie tylko lekarze.

    Każdy chce zarabiać jak najlepiej, to cię dziwi albo budzi twój
    sprzeciw?

    Powiedz, sam zmienisz pracę na mniej płatną, dodatkowo - w gorszych
    warunkach, na gorszym sprzęcie, z rozdętą do niemożliwości
    sprawozdawczością? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to wybacz, ale
    wygląda że szukałeś pomocy u nieodpowiednich specjalistów.

    Jeśli natomiast odpowiedź jest przecząca - sam swoją mentalność
    nazwałeś "robaczą".

    I jeszcze raz, krótko - NFZ nie kupuje "8 godzin przyjęć lekarza w
    przychodni". NFZ kupuje "przyjęcie 5 pacjentów dziennie". I te 5 wizyt
    dziennie lekarz wykonuje. Nie jego wina że NFZ ma tak mało kasy że
    kupuje tylko 5 wizyt. To tylko twoja wina, bo tak małą składkę płacisz.
    Potrafisz to pojąć czy za trudne?

    Dodatkowo - zwyczajnym bredzeniem jest że "lekarz do 13.00 przyjmuje 5
    pacjentów na NFZ, a po 13.00 - czekają ci płatni".
    Albo hasła że rejestracja mówi "na nfz za pół roku, prywatnie -
    dzisiaj". To pismackie brednie, urban legend.

    Dla twojej wiadomości - żadna jednostka służby zdrowia nie może
    świadczyć jednocześnie TYCH SAMYCH usług "na NFZ" i prywatnie,
    płatnych. Nie może i już, NFZ z takimi nie podpisuje kontraktów, albo
    wręcz je zrywa jak stwierdzi że coś takiego ma miejsce. Jest to
    zapisane w warunkach świadczenia usług.

    Jedyną opcją żeby lekarz prywatnie przyjmował np. na terenie jednostki
    mającej kontrakt z NFZ na jego usługi jest gdy inna jednostka prawna
    np. wynajmuje pomieszczenia i w nich świadczy usługi. Przy czym MUSI
    prowadzić odrębną rejestrację, ruch chorych, archiwum etc.

    Natomiast dopuszczalne jest żeby łączyć np. POZ na NFZ i specjalistyka
    płatna prywatnie. To różne usługi, tak robi większość przychodni POZ,
    bo specjalistyka "na NFZ" jest wybitnie nieopłacalna, a i POZ zazwyczaj
    wychodzi circa na zero, tyle że stanowi mechanizm "naganiania
    pacjentów" na prywatną specjalistykę.

    --
    Pozdro
    Massai