    From: n...@t...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak umowy na pismie
    Date: 28 Jun 2006 13:48:05 -0700

    Marcin Krzeminski napisał(a):

    > Wyslac wezwanie do zaplaty, a jak nie poskutkuje - pozwac :-)
    > Przy czym z tego co widze nie jest to praca, tylko umowa o dzielo.
    > Zawarcie umowy mozna wykazac swiadkami i tym co tam stworzyliscie w ramach
    > inwentaryzacji zapewne na papierze.

    Świadków jest od groma, w końcu przez cały czas widziano nas
    latających z metrami i dalmierzami, na bieżąco notujących wszelkie
    dane (nie wiem czy to może być materiał dowodowy - wszelkie
    "brudnopisy").

    Czy to wezwanie do zapłaty to jest jakiś szczególnie wyglądający
    druk? Jak takie "wezwanie do zapłaty" powinno wyglądać?

    A kwestia udowodnienia ceny i ilości godzin poświęconych na
    stworzenie tej inwentaryzacji? Ja naprawdę w tym programie poruszam
    się sprawnie i szybko, natomiast pan który ma obiekcje co do
    wysokości wynagrodzenia - jakoś zupełnie zdaje się go nie znać
    (wnioskuję to po pytaniach które zadawał), dlatego tym bardziej
    irytujące są jego ciągotki do uszczuplenia końcowej kwoty,
    zwłaszcza że z nieoficjalnych źródeł wiemy że on za to dostanie
    4,5 raza więcej...

    PS. Czy w związku z tym że to jego "już już" trwa tak długo, mamy
    prawo do jakiegoś zadośćuczynienia, ew naliczania odsetek?

    Pozdrawiam!