    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <61dd8792$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <srk39k$deg$1@gioia.aioe.org>
    <61ded3a0$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <srmor1$13ie$1@gioia.aioe.org>
    <1e3y64i72r74q$.9gtqq7y3ydn3$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net> <a...@w...eu>
    <1...@4...net>
    <sxohwwq7cutl$.1leuzybv1sis8$.dlg@40tude.net>
    <u...@4...net> <a...@w...eu>
    <1galmi8zjezny.16zmtx6yoqqc9$.dlg@40tude.net>
    <137bjcjkg0j0j.1j6ewb0rk79up$.dlg@40tude.net>
    <ia9qy7h3pe8g$.twz3jfc1q34j.dlg@40tude.net>
    <w...@4...net>
    <kraasln3ecrc.1kbp92yrc3a12$.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 24 Jan 2022 12:59:54 +0100

    On Mon, 24 Jan 2022 12:32:13 +0100, Olin wrote:

    > Na raka umiera w Polsce rocznie prawie 110 tys. osób. Na kowida przez
    > niecałe dwa tyle samo. Mamy przestać leczyć nowotwory, bo terapia droga, a
    > śmiertelność tylko dwa razy większa niż na kowid?

    Ale moze do zastanowienia czy te szczepionki cos daja.

    > Leczenie innych chorób też pochłania horrendalne pieniądze, a umieralność,
    > zgodnie z Twoim tokiem myślenia, do olania:
    > - Miażdżyca zabija co roku ok. 30 tys. ludzi w Polsce
    > - Na zawał serca umiera około 15 tys. Polaków rocznie.
    >
    > https://www.medonet.pl/narodowy-test-zdrowia-polakow
    /co-dolega-polakom-,choroby--ktore-zabijaja-ponad-po
    lowe-polakow,artykul,91342726.html

    Zus sie cieszy, obywatele sie dzieja.

    > Zaszczepienie wziąłem z tej samej strony, bo rzetelność nakazuje brać dane
    > z tego samego źródła, a nie dla każdego przypadku z innego, żeby wyszło, co
    > chcemy.

    Dla mnie o tyle istotne, ze miedzy 92 a 56% roznica istotna.
    Szczegolnie jesli policzyc % niezaszczepionych.

    A miedzy 77 a 56% juz nie wydaje sie taka istotna.

    > Korelacje mają to do siebie, że niektóre punkty bardziej odstają od krzywej
    > dopasowania a inne mniej.

    Ale tu juz prawo wielkich liczb sie kłania.

    > Weź krzywe zgony vs czas dla dobrze zaszczepionych krajów, powiedzmy
    > powyżej 75%, i porównaj górki przed latem 2021 i jesienną. Po szczepieniach
    > jesienna jest mizerna.
    >
    > https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pt
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/fr
    >
    > Szczególnie ciekawa jest Argentyna (73,42% zaszczepionych), bo argument o
    > wspaniałej służbie zdrowia brzmi słabo.

    Argentyna to daleki kraj, i nie wiem czy mozna porownywac, ale
    Portugalia miala duza smiertelnosc w drugiej fali, a Francja w
    pierwszej.

    > No właśnie. wcześniej pisałeś, że w Hiszpanii "wymarli" przy okazji
    > pierwszej fali, a u nas zgonów sumarycznie już więcej i nic lepiej. Czemu u
    > na nie "wymarli"?

    U nas nie wymarli, bo rzad za/wczesnie zaczal izolacje.

    Bardziej mnie ciekawi ten sumaryczny wzrost obecny - moze to
    faktycznie szczepionka.

    > Na chłopski rozum służba zdrowia może uchronić prze zgonem, ale nie samą
    > chorobą.

    Owszem, ale pozostaja jeszcze inne choroby, i Covid jako towarzyszacy,
    tudziez np wykrywalnosc wirusa.

    > Czemu w USA do szpitali trafiają głównie nieszczepy?
    > https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

    > Już kiedyś podawałem ten adres i narzekałeś, że dane tylko do sierpnia.
    > Teraz są do połowy grudnia.

    O widzisz, i to jest cenne.

    J.