  • Data: 2022-01-24 18:44:46
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.01.2022 o 12:52, Olin pisze:

    > Ameryki nie odkryłeś, bo również nieogarnięci uczeni zauważyli, że
    > szczepionka nie chroni przed zakażeniem omikronem, ale - choć była tworzona
    > pod inny wariant wirusa - w dużym stopniu chroni przed ciężkim przebiegiem
    > i zgonem. Czyli warto się szczepić.

    No właśnie wychodzi na to że może ameryki nie odkryłem, ale obraziłem
    czyjeś uczucia religijna. Jest dokładnie jak piszesz - a teraz wytłumacz
    to kwiatkowi:)

    > "Wyniki opublikowane w ubiegłym tygodniu w piśmie "Cell" były uderzające. -
    > Wykryliśmy bardzo małą neutralizację pseudowirusa omikron, gdy użyliśmy
    > próbek pobranych od osób, które niedawno zostały zaszczepione dwiema
    > dawkami szczepionki mRNA lub jedną dawką Johnson & Johnson - mówił w
    > komentarzu dr Balazs. I dodawał: - Ale osoby, które otrzymały trzy dawki
    > szczepionki mRNA, wciąż trzymały się dobrze. Ich przeciwciała zwalczały
    > pseudowirusa.

    Co to jest "pseudowirus" - poważnie pytam. No i jak pisałem - póki co w
    pełni zaszczepiony - tego się trzymajmy - bo mówimy o prawach człowieka
    w zależności od przyjęcia pełnej dawki to podwójnie ukłuty. No i "wciąż
    dobrze" to mało naukowy termin. Jak powołujemy się na naukę i
    skutecznośc szczepionek to mówimy o zapobieganiu zakażeniu wyrażonym w
    procentach z przedziałem ufności zwykle 95.

    > Jak podaje Agencja, trzy dawki nie każdego uchronią od infekcji, ale są w
    > 90 proc. skuteczne w zapobieganiu rozwojowi COVID-19 wymagającego
    > hospitalizacji.

    No i fajnie - sam się szczepię, ale w certach kowidowych chodzi o
    nierozprzestrzenianie a nie ochronę przed ciężkim przebiegiem. Bo co za
    róznica czy przyszły pacjent ojomu chodzi na siłownie i do kina czy nie?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.