  • Data: 2022-01-22 04:25:11
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-01-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba jednak wielu nie przyjmuje do wiadomosci.
    > "rozwojowi pandemii sa winni niezaszczepieni".
    > No jak, skoro nie chroni przed zachorowaniem.
    > Obowiazek szczepien, dyskryminacja niezaszczepionych - a po co, skoro
    > to nic nie daje :-)

    Przecież daje, i osobniczo, skoro łagodzi przebieg i zmniejsza
    śmiertelność, i populacyjnie skoro nie obciąża infrastruktury (jak już
    ktoś nie wierzy w mniejszą ilość zakażeń przez osoby zaszczepione). Nb.
    z czego wynika łagodniejszy przebieg?

    > Bylaby to prawda, gdyby szczepionka zmniejszala chocby okres
    > reprodukcji wirusa. Zmniejsza?

    Dlaczego akurat okres reprodukcji? Wydaje się, że powinna zmniejszać
    ilość wirusów i ofset do największej ich ilości, np. w plwocinie.

    > Obecna fala zachorowan w Irlandii jest wieksza niz poprzednie.
    > A tam prawie wszyscy zaszczepieni.
    > Czyli chyba nie zmniejsza ... ale sa nowe mutacje, mozliwe
    > ze zmniejsza, i bez szczepionki byloby dwa razy wiecej.

    Podejrzewam, że tak właśnie by było. Poważnych zachorowań też więcej na
    jednąstkę zainfekowanych?

    > No to masz kolejna narracje - wmawia sie suwerenowi, ze szczepionka
    > chroni przed zachorowaniem, a to nie prawda.
    > Suweren sie zaszczepil i mniej uwaza, maski nie nosi.

    Z tym faktycznie jest problem, z tym że to raczej część poprzedniej
    narracji MZ.

    > Brak 50 letnich badan w temacie.
    > Na razie mamy rok doswiadczenia.

    A masz takie dylematy w innych przypadkach, np. nowego makaronu, czy
    bandaża elastycznego, czy powłok na stenty? Też chyba dość sporadycznie
    trafiają się takie, które przeszły 50 lat badań? Cholera wię czy to co
    siedzi w takim makaronie, bo to wszystko przecież produkty
    wysokoprzetworzone, się jakoś nie zamanifestuje za lat 50.

    --
    Marcin