  • Data: 2022-01-22 05:12:13
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-01-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No własnie problem w tym, że ciągle się jednak... ignoruje brak
    > skuteczności z zapobieganiu zakazeniom i transmisji. No bo jak inaczej
    > nazwać plan zapobiegania epidemii poprzez system certyfikatów oparty o
    > szczepionkę, która... nie działa? Jaka jest różnica czy wpuszczamy do
    > kina zaszczepionych czy nie, skoro tak samo się zakażają i przenoszą
    > dalej. Problem właśnie polega na tym, że próbuje się wprowadzić faszyzm
    > sanitarny bez a w zasadzie przeciw "naukowym" podstawą.

    Nie sądzę aby to było tak samo. Niestety też nie sądzę aby tu były
    jakiekolwiek badania bo trudno sobie wyobrazić jak miałyby być zrobione.

    Są MZ możliwe dwa scenariusze: albo zarażalność jest funkcją zależna od
    ilości wirusa docierającego do człowieka, albo nie jest (wirus jest
    bardzo zaraźliwy, dowolnie małą ilość wystarczy).

    No ale chyba jednak mimo wszystko jest, bo nie każdy kontakt z osobą
    zarażoną kończy się zakażeniem/zarażeniem. A skoro tak to jednak robi
    czy ktoś jest zaszczepiony czy nie bo to wpływa na ilość wirusa obecnego
    w organiźmie.

    > Jedyna to co znaczy znacząco. Wychodzi na to że dwukrotnie - więc raczej
    > tak - znacząco, ale równie znacząco odbiegające od tego co obiecywano.

    Nie wiem jak będzie z omikronem, ale u nas średnia za 9 miesięcy przy
    dominującej delcie to ~8x.

    --
    Marcin