    Date: Thu, 13 Jan 2022 23:02:47 +0100
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <Y7qBJ.1477562$LNrd.1043425@fx09.ams1> <a...@w...eu>
    <zDqBJ.1477566$LNrd.831026@fx09.ams1>
    <61d7646d$0$29057$65785112@news.neostrada.pl> <gFKBJ.5$Imt7.3@fx09.ams1>
    <sr95k9$709$1@gioia.aioe.org> <AI4CJ.3683$uD6a.2365@fx07.ams1>
    <src2hc$4eg$1@gioia.aioe.org>
    <61d99b65$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <srcmve$1tul$1@gioia.aioe.org>
    <61d9e639$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <%R4DJ.15762$0Kl7.13652@fx11.ams1>
    <61dd175b$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <eapDJ.41445$Imt7.11775@fx09.ams1>
    <61de6724$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <srm68h$66k$1@gioia.aioe.org> <61df1d48$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <srnc94$1222$1@gioia.aioe.org>
    <61df4064$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <srov7c$1np8$1@gioia.aioe.org>
    <61e06968$0$493$65785112@news.neostrada.pl> <srq4v1$lbe$1@gioia.aioe.org>
    From: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2022 o 22:18, Kviat pisze:

    > Przed zarażeniem. Tak pisałem.
    > Odnosiłem się do wypowiedzi, którą przytoczył Marcin.
    > Podkreśliłem wężykiem pogubionym trzema wierszami.

    ">> A wystarczyło od początku powiedzieć, że nie wiemy na ile chroni przed

    Nie istnieją takie szczepionki.
    I nigdy nie istniały.
    "

    > Dopiero potem, co już raz ci wyjaśniłem (po tym, jak osobiście mi
    > zwróciłeś uwagę, że Marcin miał prawo użyć zamiennie, bo pisze z
    > zagranicy - i przyznałem ci rację):
    >
    > Tu się zmieniła narracja, PRZECZYTAŁEM ZBYT SZYBKO, NIE ZAUWAŻYŁEM, że
    > zarażenie zmieniło się na zakażenienie.

    Dobra - czyli wiedziałeś czym różni się zarażenie od zakażenia? I
    zamiast wyjaśnić to sobie z kolegi łacha darłeś? Bo ja wiem czy to cię
    stawia w dobrym świetle? No ale jak mnie raz wyhaczyłeś, że się
    pomyliłem to już łacha można po całości?

    > Czyli skuteczność jest przyzerowa, a może być i ujemna... ale przeciw
    > hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa?
    > Dobrze zrozumiałem?

    Dobrze. Skuteczność przyjęło się definiować jako skutecznośc ochrony
    przed zakażenieniem. I ty jest generalnie dno albo i poniżej. Natomiast
    jakoś jednak chroni przed ciężkim przebiegiem - choć też dość słabo.

    > No to już nic nie rozumiem.

    Czego konkrenie? Na przyklad skuteczność zesputego samochodu (w celu w
    jakim się go zwykle używa) jest zasadniczo zerowa, ale mimo wszystko
    jakoś chroni przed deszczem:P

    > Serio?

    Serio. Ma przykład jakyś dostawał wypłaty 15 albo 10 groszy to byłoby
    tak samo pomijalnie mało.

    > To pewnie potrafisz podać ilu trzydziestolatków zmarło na NOP, a ilu na
    > covid.

    No dajesz - ilu?

    > ...ale przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa, co podkreślasz co
    > kilka(naście) postów.

    Tak - a bo co?

    Może i działa, ale nie ma statystycznie zauważalnych efektów. Jak w
    przykładzie z wypłatą. W praktyce bez różnicy ani dla statystycznego
    przedstawiciela tej reszty populacji ani dla państwa.

    > ...ale przeciw hospitalizacji i zgonom _jakoś_ działa, co podkreślasz co
    > kilka(naście) postów.

    I tak i tak jest minimalne.

    > A ja pisałem, że skoro masz pretensje do polityków, to miej pretensje do
    > polityków. I szurów. A nie do naukowców.

    Bojarzy dobrzy car zły albo na odwrót;) Jakoś nie protestów naukowców
    jak politycy manipulują, ze wśród worków jest 5% mimo że jest 30%. Więc
    już nie dramatyzuj nad tymi naukowcami.

    > Albo kłamią i faktycznie to światowy spisek w celu depopulacji, albo
    > faktycznie pracownicy Białego Domu są zaszczepieni. Nieskuteczną
    > szczepionką. Bo są debilami.

    Szczerze - chuj mnie szury obchodzą. Nie przypisuj mi szurostwa, bo
    szurem nie jestem.

    ~~~~~~~~~~~~~~
    > wyczerpane - uważa Kluge."
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Wręcz przeciwnie - jeśli władza jest przekonana, że to najlepsza droga
    to powinni to wprowadzić natychmiast. Tylko wtedy trzeba wziąć na klatę
    konsekwencje a nie udawać, że są dobrowolne a tych ci nie chcą szykanować.

    > - Efektywność obowiązkowych szczepień jest uzależniona od kontekstu
    > społecznego. (...)

    Brzmi strasznie;)

    > "Różnice widać też w statystykach. Nad Wisłą niemal każdego dnia
    > odnotowywanych jest kilkaset zgonów. W Portugalii, choć statystyki
    > zakażeń po pojawieniu się niezwykle szybko rozprzestrzeniającego się
    > wariantu Omikron biją rekordy i są wyższe nawet niż przed rokiem, to
    > zgony nie przekraczają 25 przypadków dziennie.

    No to by potwierdzało to co pisałem - przeciw zakażenim nie działa
    przeic zgonom jako tako. O co chciałbyś się posprzeczać?

    > No faktycznie, bo to, że  _jakoś_ działa przeciw hospitalizacji i
    > zgonom, to przecież żadna korzyść. A już na pewno nie znacząca.

    No właśnie nie znacząca, skoro i tak ryzyko zgonu dla tych grup jest małe.

    > Daj linka.

    https://www.who.int/news/item/11-01-2022-interim-sta
    tement-on-covid-19-vaccines-in-the-context-of-the-ci
    rculation-of-the-omicron-sars-cov-2-variant-from-the
    -who-technical-advisory-group-on-covid-19-vaccine-co
    mposition

    With near- and medium-term supply of the available vaccines, the need
    for equity in access to vaccines across countries to achieve global
    public health goals, programmatic considerations including vaccine
    demand, and evolution of the virus, a vaccination strategy based on
    repeated booster doses of the original vaccine composition is unlikely
    to be appropriate or sustainable.

    Nawet wysiliłem się chyba w tym wątku na tłumaczenie ale zapewne znasz
    angielski.

    > Oferowanie dawek przypominających dużej części populacji ogólnej, w
    > sytuacji, gdy wiele osób nawet nie rozpoczęło szczepienia, podważa
    > zasadę krajowej i globalnej sprawiedliwości. Takie podejście zagraża
    > globalnej kontroli pandemii i może mieć negatywne skutki dla zdrowia,
    > dobrobytu społecznego i ekonomicznego ludzi na całym świecie."

    Z grubsza to samo tylko bardziej ogólnie teraz napisali.

    > Przecież właśnie nawet WHO (dałem link powyżej) rekomenduje prace nad
    > nowymi szczepionkami i jakie powinna spełniać kryteria żeby...
    > ograniczyć potrzebę dawania dawek przypominających...

    No tak, ale jak to - z dnia na dzień ta dobra szczepionka stanie się
    zła? Tak o 180 stopni? Grupy interesów się przemieszają będzie większy
    plularizm wśród naukowców;)

    > Co w tym jest takiego dziwnego i niepokojącego?

    Dla mnie nic, ale dla rządów co zostaną z dawkami przekraczającymi
    dwukrotnie populację... Może się okazać że będzie konflikt intersów
    wśród naukowców rządów i fizera;)

    > aaa... już rozumiem, nie podoba ci się, że efektem ubocznym jest _jakoś_
    > działa przeciwko hospitalizacji i zgonom, co podkreślasz co
    > kilka(naście) postów.

    Nie podoba mi się, że próbuje się jako sukces przedstawić skutek
    uboczny. W głównym celu (czyli prewencji zakżeń) szczepionki poniosły
    porażkę. Powiedzmy sobie otwarcie - w normalnej sytuacja szczepionka
    która po dwóch dawkach po 6 miesiącach mialaby zerową skuteczność po
    prostu nie zostałaby dopuszczona do obrotu jako nieskuteczna.

    > Mam nadzieję, że to sobie już wyjaśniliśmy raz na zawsze :P

    Fatalne przejęzyczenie:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.