  • Date: Sun, 19 Feb 2006 23:33:58 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bank oswiadcza, ze nie mam u niego linii kredytowej ;)

    Maciej Bebenek wrote:

    > Cos Ty sie taki nerwowy zrobił? Dostałes odpowiedź - źle. Podstawę
    > prawną - też źle...

    Odpowiedź była lakoniczna. A ta cała 'podstawa prawna' - jeszcze gorzej.

    OK, hipotetyczna sytuacja: pożyczam komuś kasę. Na raty. Jest pisemna
    umowa. W którymś momencie ten ktoś na piśmie zwraca się do mnie z
    pytaniem, jaki jest jego aktualny dług u mnie (powiedzmy wygrał w totka
    i chce się rozliczyć). Wysyła do mnie zapytanie, ile musiałby teraz
    zapłacić, żeby się ze mną do końca rozliczyć. Na piśmie mu podaję sumę
    wraz z oświadczeniem, że innych zadłużeń u mnie nie ma. Suma wydaje mu
    się za niska, więc ponownie zwraca się o sprawdzenie i jej podanie.
    Odpisuję, że wszystko się zgadza i jeszcze raz podaję tę samą sumę.

    Jest to moje oświadczenie dla mnie wiążące, czy nie?

    Bo sądząc po 'odpowiedzi' tam tego maniaka łaciny dłużnik powinien mi
    zwracać tyle, ile mu wychodzi z obliczeń, nawet jeśli ja uparcie
    twierdzę, że chcę mniej...