  • Data: 2006-02-19 23:35:25
    Temat: Re: bank oswiadcza, ze nie mam u niego linii kredytowej ;)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Odpowiedź była lakoniczna. A ta cała 'podstawa prawna' - jeszcze gorzej.

    Lakoniczna ale wyczerpująca - w tym kokretnym przypadku, ktory podaleś

> [...]
    > umowa. W którymś momencie ten ktoś na piśmie zwraca się do mnie z
    > pytaniem, jaki jest jego aktualny dług u mnie (powiedzmy wygrał w totka
    > i chce się rozliczyć). Wysyła do mnie zapytanie, ile musiałby teraz
    > zapłacić, żeby się ze mną do końca rozliczyć. Na piśmie mu podaję sumę
    > wraz z oświadczeniem, że innych zadłużeń u mnie nie ma. Suma wydaje mu
    > się za niska, więc ponownie zwraca się o sprawdzenie i jej podanie.
    > Odpisuję, że wszystko się zgadza i jeszcze raz podaję tę samą sumę.
    >
    > Jest to moje oświadczenie dla mnie wiążące, czy nie?

    Gdybym to ja pożyczył od Ciebie pieniądze, to masz rację. Ale bank ma
    niestety do dyspozycji swoją własną ustawę i wystawienie setek
    zaświadczeń nie zmienia Twojej sytuacji jako dłużnika. Nieco gorsza
    sytuacja jest wtedy, koedy jesteś dla banku wierzycielem.

    M.