    From: "Sarpedon" <f...@t...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bagaz w srodkach komunikacji...
    Date: Thu, 27 May 2004 21:56:04 +0200

    *ape* [ a...@p...fm ] napisał(a):

    > w miejskich srodkach komunikacji obowiazuje zwykle oplata za bagaz
    > o sumie wymiarow przekraczajacych 120 cm (weiss kilka tygodni temu

    niekoniecznie... np. u nas w Koszalinie obowiazuje oplata za bagaz
    przekraczajacy wymiary 60 x 40 x 20 (tylko nie mam pojecia czy chodzi
    tu o przekroczenie wszystkich wymiarow, czy tylko jednego), natomiast
    w stolicy placi sie za bagaz reczny, ktorego suma dlugosci, szerokosci
    i glebokosci wynosi powyzej 130 cm *lub* jest to bagaz ze stelazem (np
    plecak)

    > poruszal np. sprawe kiji hokejowych). od niedawna nasze kochane
    > pkp wprowadzilo w niektorych pociagach analogiczna oplate, jednak
    > przy wymiarze przekraczajacym 130 cm.

    ta oplata byla, ale po dwoch tygodniach zniknela

    > zwylke kontrolerzy posiadaja "tasmowki" kupione w hipermarkecie
    > lub kiosku, a ustawa o miarach i wagach w przypadku nakladania kar
    > wymaga legalizacji uzytegow tym celu przyrzadu... nie wspomne o
    > ocenie wielkosci plecaka czy nawet lodowki "na oko" :-)))

    no tak... trzeba bylo miec atesty miarki :)

    > dzwonic w takim razie od razu na 112 i zglaszac

    nie, bo juz ten przepis nie obowiazuje, a raczej jest zmodyfikowany -
    otoz teraz placi sie zryczaltowana oplate za kazdy bagaz, ktory nie
    miesci sie w miejscu do tego przeznaczonym w przedziale (nad glowa)
    albo w wagonie bezprzedzialowym (rowniez nad glowa) lub "w nogach"
    natomiast nie jestem w stanie powiedziec czy chodzi tu o bagaz, ktory
    sie nie miesci dlatego, ze nie ma juz miejsca bo inne bagaze
    przeszkadzaja, czy dlatego, ze nie ma miejsca, bo np sufit za nisko,
    lu moze spasc... heh, to juz szczegoly

    > przestepstwo/wykroczenie czy nie pozwolic sie wylegitymowac i
    > zglosic to dopiero po przybyciu patrolu? pozdro

    jezeli masz znizke na swoj bilet, to i tak bedziesz musial sie
    wylegitymowac :)

    proponuje pl.misc.kolej jesliś zainteresowany dalszymi szczegolami

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13