    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: badanie alkomatem a badanie krwi
    Date: Tue, 4 Sep 2007 10:31:42 +0200

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fbj2af$rg2$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam
    > Ktore badanie jaest wiazace dla sadu grodzkiego - badnie zawartosci
    > alkoholu w wydychanym powietrzu (alkomat 2x) czy tez badanie zawartosci
    > alkoholu w krwi osoby zatrzymanej przy rutynowej kontroli. Pytam poniewaz
    > znajomy mial w wyduchanym powietrzu 1,0 i 0,8 miligrama/litr a godzine
    > pozniej na jego zadanie wyszlo na badaniu krwi w szpitalu 0,0 promila.
    > Polcjanci zabrali mu prwako na 6 miesiecy ale znajomy sie odwolala od
    > decyzj i ma rozprawe w sadzie grodzkim. Na dodatek policjanci pomylili
> [...]

    witam!

    policjanci poddają badaniu alkomatem, bo wiedzą, że jak gostek napił się
    alkoholu a np. z ust czuć woń, to na bank będą mieć w wydychanym powietrzu
    promile, a we krwi może jeszcze nie być; często więc jest tak, że to
    zatrzymany na jezdzie po wpływem żąda badania krwi bo wie, że skoro się
    niedawno napił, to nie będzie miał jeszcze we krwi alkoholu;

    sprawa dowodów alkomatu i badania krwi - maja one równą rangę dowodową,
    zresztą alkomat wykazał, że twój kolega pił alkohol, czy coś z zawartością
    alkoholu, a to że w krwi nie było, to znaczy tyle, że niedawno sobie łyknął
    i dopiero co zaczął; sąd dokona oceny tych dowodów, ale zapewne stwierdzi,
    że kolega spożywał alkohol;
    drugą sprawą jest owa data, ale to już twoje zadanie, aby naświetlić problem
    sądowi, by zauważył różnice w aktach sprawy odnośnie daty; powoła
    policjantów i zapewne nie będą potrafili powiedzieć, dlaczego wpisali taką a
    taką datę w tych samych dokumentach; mogą powiedzieć, że zwyczajnie sie
    pomylili, nie udowodnisz im że próbowali oszukać, chyba że jest to możliwe
    biorąc pod uwage caly materiał dowodowy;

    może inni mają inne pomysły

    pzdr