  • Data: 2007-09-05 12:27:21
    Temat: Re: badanie alkomatem a badanie krwi
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "webNet" <w...@w...katowice.pl> napisał w wiadomości
    news:fbm4pc$rpq$1@achot.icm.edu.pl...

    > Co ty piszesz ? Po 1 h kazda dawka alkocholu we krwi wyjdzie !!!
    > Ja też raz jechałem rowerem i mnie zarzuciło, widzieli to policjanci i
    > mnie zatrzymali, dmuchałem w alkomat i wyszło 2x 0,1, nie dajac wiary
    > wzieli mnie na badanie krwi, tam wyszło 0,15 (dzień wczesneij popiłem).
    >
    > Dlatego przypuszczam że sąd wezmie pod uwage wynik z krwi, gdyz tu bym i
    > tak sugerował awarie alkomatu, jest za duża rozbieżność.
    > Po 1 h od badania alkomatem, petent nie mógł tak szybko wytrzezwiec, a
    > jak by cos sie napił to by we kwri mu wyszło.

> [...]

    witam!

    ja eksperymentów nie przeprowadzałem - ja piszę z punktu widzenia tego co
    stanowi prawo, możliwe że nieżyciowe, ale obowiązujące; alkomat i badanie
    krwi są dowodami równej rangi gdy chodzi o stwierdzenie czy gościu jechał w
    stanie nietrzeźwości; co zrobi z tym sąd to juz inna sprawa - musi jednak
    działać w granicach prawa i zgodnie z nim;
    alkomat myślę że jest w porzo, bo czasami tak bywa, że wskazania po
    przecinku się zmieniają; nie wiem jaki był odstęp pomiędzy I a II próbą na
    alkomacie, bo pytający nie pisał; można sprobować podważyć to badanie
    alkomatem, ale policjant ma obowiązek dołączyc alktualny atest sprawności
    alkomatu i zapewne taki dołączył;
    ja nie twierdzę, że badania alkomatem nie można obalić choćby poprzez
    badanie krwi które zostało przeprowadzone - sam bym to robił, gdyby miał
    taką sprawę; ale w praktyce nie ćwiczyłem tego;

    pzdr