  • Data: 2006-11-02 10:55:58
    Temat: Re: art 212KK i próba "wykpienia się" organów scigania.
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Troll Przemek R."
    pl> napisał w
    > wiadomości news:eia6c3$dml$4@inews.gazeta.pl...

    > A masz jakąś podstawę prawną do tych - dla mnie - odkrywczych tez.

    podstawe masz chocby w art 213 ust 2 ktory mowi o dowodzie prawdy, ale
    dobra zacytuje z podrecznika. Wczesniej jednak chcialbym zauwazyc ze
    gdyby pokrzywdzony musialby tutaj dowiesc ze nie bylo podstaw do
    pomowienia go a taka a nie inna czynosc to by w rezultacie znaczylo tyle
    ze moglbys kazdego oskarzyc np o posuwanie dzieci a ofiara w tym
    przypadku musialaby wykazacc wrecz niemozliwy fakt, mianowicie iz tego
    nie zrobila. tutaj sprawa jest dobrze przemyslana. Tak jak piszesz jest
    w przypadku postepowania cywilnego o naruszenie dobr. To wlasnie
    odroznia te dwie drogi.

    A teraz z podrewcznika:
    "Ad 1)Przy niepublicznym postawieniu zarzutu (art 213 ust 1KK) nie ma
    znieslawienia, jezeli zarzut byl prawdziwy. Oznacza to ze
    przeprowadzenie przez podnoszacego zarzut dowodu prawdy powoduje
    stwierdzenie braku przesepstwa. Ciezar dowodu obciaza tu wyjatkowo
    (wbrew ogolnym regulom procesu karnego) oskarzonego.
    Ad 2) Przy publczinym postawieniu zarzutu wymagania ustawy (art 213 ust
    2) dla stwierdzenia ze nie ma znieslawienia sa wieksze. Nie wystarczy
    mianowicie udowodnic prawdziwosc zarzutu; konieczne jest ponadto
    stwierdzenie ze zarzut sluzy obronie spolecznie uzasadnionego interesu.
    Na przyklad podniesienie na zebraniu wyborczym zarzutu ze kandydat
    przeszedl kiedys jako alkoholik kuracje odwykowa moze byc obrona
    spolecznie uzasadnionego interesu polegajacego na wyborze najlepszego z
    kandydujacych. podniesienie takiego zarzutu wobec jakiejs osoby bez
    takiego uzasadnienia lecz dla dokuczenia jej - bedzie znieslawieniem
    mimo prawdziwosci zarzutu"
    Gardocki (Nb.476)

    P.

    --
    nie dajcie wmowic sobie przez Ziobro bzdur na temat obrony koniecznej!
    Procz zezwolenia na zabicie w momencie gdy jestesmy swiadomi ze nam