  • Data: 2009-11-11 21:15:41
    Temat: Re: areszt, co robić-pilne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Nov 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, spotkałem się z takimi wyrokami, ze zawieszenie kary pozbawienia
    > wolności uzależniano od wpłaty grzywny oraz naprawienia szkody.

    To mi się zgadza, o czymś takim myślałem, ale skoro padły słowa
    "za naprawę", to znaczy (konkretnie) odszkodowanie.
    A odszkodowanie *nie jest* karą (kara co najwyżej przyczynia
    się do skutecznego wyegzekwowania czegoś, co się zwyczajnie
    należy, a nie "za karę") :D

    > Przeważnie to
    > bywa skuteczniejsze od wyroku cywilnego, że sporadycznie skazany woli
    > odsiadkę, od naprawienia szkody. ten widać wolał :-)

    ...co ew. dalszej egzekucji odszkodowania nie przeszkadza
    (w myśl uwagi jak wyżej) :)

    Swoją drogą, mylenie obowiązku naprawienia szkody z karą
    jest ciekawym przyczynkiem do poglądów panujących w społeczeństwie.

    pzdr, Gotfryd