  • Data: 2007-05-10 01:20:51
    Temat: Re: allegro a ustawa o ochronie konsumenta
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > Tak, zapewne słuszne jest domniemanie, że pytający użył opcji kup teraz w
    > umowie sprzedaży ze stroną w Hondurasie. Czepiasz się i wiesz o tym
    > doskonale.

    Nie widzę w tym nic dziwnego.
    Sprzedający może być z Hondurasu a nawet Srasu, praktycznie nawet z
    plaży, albo nawet wodach międzynarodowych czy na Antarktydzie w części
    totalnie bezpaństwowej.

    > To właśnie zapewne taki przypadek.

    A o to najpierw musiałbyś zapytać sprzedającego i spisać umowę.

    > Nie jest dokonywana z terenu USA a z terenu gdzie znajduje się
    > sprzedający.

    Znaczy, że jak ja mam butik na 1 avenue to od tego gdzie jestem
    zależy pod jaką jurysdykcję podlegam?
    Jak wybiorę się na Kanary to pod hiszpańską, a jak na Lazurowe Wybrzeże
    to pod francuską? :)

    > Aż strach pomyśleć jakie możesz mieć dylematy jesli zawrzesz
    > jakąś umowę przez telefon gdzie część połączenia idzie voip.

    Nie widzę żadnych dylematów.
    Albo umawiam się ze sprzedającym wg której jurysdykcji jest
    umowa - o ile w ogóle takimi bredniami miałby ktoś sobie zawracać
    głowę - albo oczywiste jest, że miejscem jurysdykcji jest miejsce
    skąd on sprzedaje.

    pozdrawiam
    Arek

    --