  • Data: 2007-05-11 05:17:57
    Temat: Re: allegro a ustawa o ochronie konsumenta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:f20kd9$mi3$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > [..]
    > Zakładając, że sklep jest w Polsce. :)

    Jak ma gdzie indziej, to gdzie indziej. Ale tak, czy siak siedziba serwera
    nie ma tu nic do rzeczy.

    > Dodam, że - np. w sprawach podatkowych - liczy się jeszcze miejsce skąd
    > nastąpiła wysyłka towaru.

    Raczej siedziba sprzedającego. Ale też nie serwera.

    > Tu akurat można by wyprowadzić miejsce od ustaleń prawa
    > telekomunikacyjnego, które mówi, że liczy się od strony nawiązującej
    > połączenie.

    Pewnie, że można by.

    > A i ja nie pisałem o miejscu siedziby pokrzywdzonego lecz miejscu gdzie
    > został dotknięty tym czynem zabronionym czyli pokrzywdzony. Jeśli
    > siedział w swoim domu to jest nim miejsce właściwe wg tego adresu.

    Ze względów praktycznych w wypadku Allegro przyjmuje się jako miejsce -
    miejsce dizialania sprawcy - o ile działania znane w chwili wszczęcia. po
    prostu tak łatwiej jest ścigać.