  • Data: 2007-05-11 02:28:56
    Temat: Re: allegro a ustawa o ochronie konsumenta
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    [..]
    > zobowiązań z umowy sprzedaży rzeczy ruchomych lub umowy dostawy stosuje
    > się prawo państwa, w którym w chwili zawarcia umowy ma siedzibę albo
    > miejsce zamieszkania sprzedawca lub dostawca. A zatem stosujesz prawo
    > polskie.

    Zakładając, że sklep jest w Polsce. :)
    Dodam, że - np. w sprawach podatkowych - liczy się jeszcze miejsce skąd
    nastąpiła wysyłka towaru.

    > W wypadku Allegro, to masz przynajmniej serwer. Ale pomyśl! Gdzie będzie
    > miejsce zawarcie umowy, gdy kontrahenci załatwię to przez telefon? Na
    > centrali telefonicznej? I której, bo tu już bywa różnie i nie koniecznie
    > musi być jedna.

    Tu akurat możnaby wyprowadzić miejsce od ustaleń prawa
    telekomunikacyjnego, które mówi, że liczy się od strony nawiązującej
    połączenie.

    > Co też nie powiesz! A kiedy to uległo zmianie? Bo jak ostatnio miałem
    > kodeks karny w ręku, to tam było napisane, że "Czyn zabroniony uważa się
    > za popełniony w miejscu, w którym sprawca działał lub zaniechał
    > działania, do którego był obowiązany, albo gdzie skutek stanowiący
    > znamię czynu zabronionego nastąpił lub według zamiaru sprawcy miał
    > nastąpić." Nijak tu miejsca dla siedziby pokrzywdzonego nie widzę. No i
    > co w wypadku przestępstw, w których pokrzywdzony nie występuje?

    A i ja nie pisałem o miejscu siedziby pokrzywdzonego lecz miejscu gdzie
    został dotknięty tym czynem zabronionym czyli pokrzywdzony. Jeśli
    siedział w swoim domu to jest nim miejsce właściwe wg tego adresu.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net