    From: "joanna g." <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkohol przez internet
    Date: Mon, 16 Aug 2004 12:39:03 +0200

    1. ogrodki piwne
    - nie mozna wydac zezwolenia na samodzielny ogrodek piwny. Zauwaz ze
    przedsiebiorca musi dostarczyc prawo wlasnosci do lokalu. Oczywiscie, ze to
    prawo to rowniez umowa najmu, dzierzawy, uzyczenia itd. Ale to musi byc
    lokal. A co to jest lokal to odsylam do prawa budowlanego. W skrocie czesc
    wyodrebniona z budynku, a co to jest budynek - rowniez odsylam do prawa
    budowlanego.
    Podsumowujac, nalezy przyjac ze ogrodki piwne sa integralna czescia lokali
    przy ktorych sie znajduja, bo inaczej nie mozna by bylo w nich sprzedawac
    alkoholu - nie sa w rzeczywistosci punktem, ktory widnieje w zezwoleniu. I
    nie mozna wydac zezwolenia na sam ogrodek piwny.
    2. co do przepisow sanitarnych to piwo w opakowaniach jednostkowych moze byc
    sprzedawane w handlu obwoznym
    3. Cofniece zezwolenia w trybie postepowania administracyjnego to srednio 3
    lata - SKO,WSA, NSA - a przez caly czas odwolania przedsiebiorca moze
    sprzedawac alkohol do czasu wydania prawomocnej decyzji. Nie ma trybu
    natyczmiastowej wykonalnosci, rowniez przysluguje im odwolanie od decyzji
    administracyjnej - czyli od cofniecia zezwolenia. Przy zezwoleniu wydanym
    np. na 4 lata...

    nie chce mi sie nawet tego komentowac
    A prawo bankowe- zawsze cos nowego. Jestem juz troche przesycona tem,atyka
    alkoholowa.
    A dla Ciebie Robercie temat rzeczka - zezwolenia na catering. Zglebisz temat
    i zauwazysz dlaczego wlascicielem wielkiej firmy cateringowej jest hmmmmm
    czlonek rodziny wysokiego urzednika panstwowego.

    ;-))))))))

    pozdrawiam wszystkich, którym tematyka alkoholowa jeszcze nie zbrzydla

    J. G

> [...]
    > gosposi też nie kupiła. Jest kilka towarów, których ze względów
    sanitarnych
    > paczka nie wyślesz. Na przykład mrożone truskawki. Ale to inna sprawa.

    > A spotkałaś się na zezwolenie na zdalną sprzedaż alkoholu? nie mówię o
    > wpisie do działalności, ale o zezwoleniu na sprzedaż alkoholu, gdzie
    będzie
    > napisane, że obowiązuje w całej Polsce.

    > dowodu
    >
    > Sprzedając alkohol, to czyni to bez zezwolenia. Tu o ryzyku trudno mówić.
    > Szanse na bezkarność są wyznaczone operatywnością organów ścigania.
    Pierwszy