  • Data: 2005-10-30 12:36:55
    Temat: Re: alimenty i inne zajęcia komornicze?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "tatko" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w
    news:dk2906$7cb$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > - 75% wynagrodzenia - alimenty na dzieci (podstawa umowa notarialna
    > z klauzulą wykonalności - ściągana przez komornika)
    > - 100 000 zł jakiś kredyt bankowy
    > - 50 000 zł ZUS i podatki

    Komornik może ściągać do 60% wynagrodzenia na alimenty i 50% na inne,
    więc ZUS i bank nic nie dostaną. Mogą próbować ściągać z innych źródeł,
    ale te pieniądze pójdą w pierwszej kolejności na alimenty.

    > Przewertowałem ustawy i strony www i oprócz enigmatycznego
    > stwierdzenia, że alimenty mają pierwszeństwo to nie znajduję
    > potwierdzenia tego w kodeksach.

    Interesują cię artykuły 1025 kpc i 87 kodeksu pracy.

    > I jeszcze jedno ile kosztuje ściągnięcie alimentów z wynagrodzenia
    > przez komornika?

    15% świadczeń za rok i świadczeń zaległych.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!