  • Data: 2002-04-13 10:32:11
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl> wrote in message
    news:a98v73$898$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    > Mam juz dawno skonczone 18 lat, wiec jestem osoba pelnoletnia, matka
    > powiedziala ze mam sie sam utrzymywac (tak bywa, niewazne z jakiego
    powodu),
    > czy jest mozliwe aby alimenty zostaly przepisane na mnie tzn. czy moge
    > zabrac mojej matce prawo do alimentow??? prosze o szybka odpowiedz, bardzo
    > mi na tym zalezy !!!

    Co rozumiesz przez "przepisane na mnie"?
    Z tego jak Cie zrozumialam wnioskuje, ze sad zasadzil juz na Ciebie alimenty
    (pewnie do ojca), ale platne do rak matki.
    Jezeli w takiej sytuacji Twoja matka uznala, ze masz sie sam utrzymywac, to
    znaczyloby, ze bezprawnie przejela alimenty przekazywane na Ciebie.
    A to oznacza, ze masz prawo wystapic do sadu o to, zeby alimenty na Ciebie
    byly przekazywane
    Tobie, bo w innym wypadku w ogole do Ciebie nie docieraja.
    Matka ma prawo zatrzymac dla siebie jedynie alimenty, ktore sa placone na
    nia.
    Alimety na dziecko musza byc wykorzystane na dziecko. Nawet kiedy dziecko
    dorosnie.
    Sad oczywiscie moze anulowac alimenty od ojca, kiedy syn dorosnie i juz sie
    nie uczy, ale
    jesli alimenty sa, to musza byc wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.
    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka