  • Data: 2007-12-22 16:34:59
    Temat: Re: akt notarialny - przekazanie zapłaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Maluch wrote:

    > To może i zawału dostać jak będzie z walizką kasy.

    jak przed to nie zdążył kupić, jak po podpisaniu to mieszkanie będzie
    spadkobierców. W każdym razie notariusz problemu nie ma.

    > Przeleciałem ustawę o notariacie i jakoś tego nie znalazłem.

    Art. 92. § 1. Akt notarialny powinien zawierać:

    8) podpisy biorących udział w akcie oraz osób obecnych przy
    sporządzaniu aktu,

> [...]
    > te częste zapytania i ja to rozumiem, ale ta walizka to najgorsza
    > możliwość z możliwych. Co kupujący przyjdzie z ekspertem, no ewentualnie
    > wynajmie kasjerkę, która zna się na banknotach. Przed wejściem
    > przelewów, kont itd. to była największa zmora i popis dla przekrętów.
    > Już nawet nie chcieli pieniędzy u notariusza, czy też jak sprzedawali
    > ruchomość to najlepiej było jak płacił bezpośrednio w banku na
    > książeczkę, bo jak bank wziął, to znaczy, że nie podróby. A jak bank
    > miał podejrzenia to odpowiednio reagował. To wszystko nie jest takie

    Nie da się tego zrobić normalnie jak narazie.
    Co bardziej normalni akceptują czeki wystawione przez bank.
    Powoli z bankami można się już dogadywać na otworzenie konta w którym
    pieniądze będą złożone w depozycie w tym celu.

    Nigdy mi to nie było potrzebne. Zastanawiam się czy depozyt sądowy by
    się tutaj do czegoś nie nadał.