    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "afera" Rywina - może mi ktoś wyjaśni
    Date: Thu, 10 Apr 2003 11:16:00 +0200

    Użytkownik "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b72tl9$f3f$1@news.onet.pl...
    > 1. Poszedł jeden pan do drugiego i chciał go naciągnąć na forsę. Nie udało
    > mu się.

    Nie "mu" tylko "im". Chcieli zrobic interes - nie wyszlo. Nie dogadali
    sie co do kwoty. Acha, jeszcze nie ustalono kto komu zglosil
    propozycje korupcyjna.

    > 2. Powowyłał się prz tym na swoje znajomości i układy m.in. z premierem.
    Nie
    > robił to publicznie. Sprawę znajomości i układów z premierem wyjasniono
    tego
    > samego dnia.

    A czy przy lapowie ktos sie oficjalnie, publicznie powoluje na znajomosci?

    > Kto miał tego dnia obowiązek i prawo powiadomić organów ścigania i o jakim
    > przestepstwie?

    Jesli LR zglosil sie do AM - to AM powinien to zglosic.
    Jesli zas AM przyszedl do LR - to wtedy LR.

    > 3. Sprawa stała się publiczna przez to, że jeden z panów gadał na lewo i
    > prawo - może podkreslając przy tym, że sam premier jest niewinny, może
    nie -
    > o swojej krzywdzie. Prawdopodobnie traktował mozliwość "kupna ustawy" jako
    > fakt.

    Sprawa stala sie publiczna bo byla za duza liczba w tej propozycji.
    Gdyby ta liczba byla mniejsza, to nikt by o niczym nie wiedzial.
    Pytanie (retoryczne): ile zalatwiono w Polsce spraw z dogadana kwota
    transakcji?

    > Kto spośród rozmówców miał powiadomoć organów ścigania i o jakim
    > przestępstwie?

    Chyba zlozenie propozycji lapowy jest przestepstwem. Wiec
    odbiorca takiej propozycji mial prawo zglosic. Ale czy obowiazek?
    Chyba nie.

    Natomiast mysle, ze premier czy prezydent powinni nieco aktywniej
    sie wlaczyc. (chyba maja obowiazek powiadomienia o przetspstwie).

    WOJSAL (Wojciech Sałata)