  • Data: 2019-05-02 08:44:39
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Piszemy o tym dlaczego sama resuscytacja krążeniowa może (przez pewien
    > czas) wystarczać. To, że trochę tlenu dostaje się do płuc w czasie
    > uciskania nie oznacza, że to jest dominujący proces i pozwala na
    > utrzymanie poziomu tlenu we krwi na wystarczającym poziomie. Zapewne
    > równie ważne jest jak szybko poziom tlenu spada w całej objetości krwi.

    Najważniejsze jest, żeby tlen docierał do mózgu. Masaż serca wymusza
    krążenie krwi, jej przepływ przez płuca i dopływ do mózgu.
    Dorosły człowiek normalnie wykonuje ok 16 do 20 oddechów na minutę.
    Na klatkę piersiową naciskasz 100 do 120 razy na minutę, czyli ok. 2
    razy na sekundę. Czyli w ciągu jednej sekundy dwa razy wypompowujesz
    powietrze z płuc i dwa razy zasysasz do płuc. Więc mimo zmniejszonej
    ilości powietrza niż przy normalnym oddychaniu, to ta mniejsza ilość
    wpada i wypada z płuc częściej.
    Oczywiście pod warunkiem, że drogi oddechowe są drożne i nie są zatkane
    np. językiem, bo o ile powietrze wypchniesz przez ucisk, to gorzej z
    zassaniem.

    Pozdrawiam
    Piotr