    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Date: Mon, 18 Dec 2023 22:10:47 +0100
    <tvf1zov0jx49$.1njkc9kb75f8d$.dlg@40tude.net>
    <y...@4...net>
    <8wuw0jwo4j5s$.6f97p7k28j4j$.dlg@40tude.net>
    <B6rfN.10380$RCGb.1420@fx10.ams1> <ulm9t3$d8n$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <3nz3m8txtzyy$.zims0ym56uzh$.dlg@40tude.net>
    <ulq1ut$juk$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <1abld24mo2t6k.1o18rj7qdevav$.dlg@40tude.net>
    <ulq3b7$juk$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <ouxvks5tmt0d$.xfqu2fk8jxhc.dlg@40tude.net>
    <ulqa3v$rb8$2$Shrek@news.chmurka.net>

    On Mon, 18 Dec 2023 21:37:05 +0100, Shrek wrote:

    > Szlachta dawała koncesję żydowi? No i zapewne żyd musiał odpalić dolę.

    No wiadomo, ze nie za darmo.
    Przy czym nie wiem, czy mu koncesję na pędzenie dawali.
    Wystarczy, ze karczmę dzierzawił od pana, i pańską wódkę sprzedawał.

    rszawy_jako_narz%C4%99dzie_judaizmu_i_szarlataneryi

    > Chłopie, zlituj się - ja już nie mam czasu czytać i oglądać wszystkiego
    > co podrzucasz. Sam mam całkiem pokaźną listę ciekawych rzeczy do
    > przejrzenia:P

    Tytuł w każdym bądz razie jest jaki jest, a teza taka, ze Żydzi przez
    kanalizację chcą polskiego chłopa pozbawić zarobku z opróżniania
    ustępów, oraz cennego nawozu naturalnego.

    > No właśnie mówię, że nie wprost:P

    I taki to spisek, gdzie większość sabotowała? :-)

    > No właśnie nie jestem pewien czy miasta miały taki wpływ na "wsiowych".
    > Wsiowe żydy zwykle wcale groszem nie śmierdziały więc motywy zazdrości
    > finansowej względem sąsiadów też trochę naciągane. Albo były jakieś

    Na wsiach ich chyba było niewiele, w okolicznych miasteczkach
    natomiast dużo.

    > powody "wsiowe" albo rzeczywiście po prostu ich nie lubili bo nie.

    na "bo nie" powodów aż nadto, chocby taki, ze ksiądz mówił, ze to
    niewierni są. I dzieci na macę porywają.

    > Ale
    > tak po prawdzie wspólny mianownik żydów jest taki że w zasadzie nigdzie
    > w europie za nimi nie przepadano, więc może jednak jakiś powód tego był.

    Ogolnie te same - oni jacys inni?
    Poza tym los ich zepchnął w finanse (tylko część, bo wiekszośc to
    biedota), a pożyczki trzeba spłacać?

    Poza tym czy tak nigdzie ... "nie przepadano" to chyba dobre
    uśrednienie ...

    J.