  • Data: 2023-12-19 08:52:40
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Dec 2023 07:14:49 +0100, Shrek wrote:

    > Tuski?

    Tuski były na Kaszubach. Ale i to nie tłumaczy co miały innego w
    swoich grupach wyznaniowych.

    aniowych_%C5%BBydowskich_w_Rzeczypospolitej_Polskiej

    > Ale roszczenia mają się opierać na realnych dokumentach a nie "no nie

    No powinny, a testamentów nie ma, i aktów cywilnych nie ma.

    > wiem... może ktoś wyjechał do izraela". A nawet jeśli to co z tego? Jak
    > wyjadę do bruklina faso ta ma za mnie dziedziczyć rząd bruklina faso? A
    > jakiej racji?

    A jak rzad BF ma takie przepisy jak my, ze po bezpotomnej smierci
    obywatela dziedziczy panstwo/gmina(samorządowa), i zdaży nadać
    obywatelstwo?

    Tu by by chyba nalezało stosować prawo 2RP, bo przeciez nie okupacyjne
    niemieckie czy sowieckie.
    Nie wiem jakie było to prawo spadkowe, ale chyba dosc szerokie, i
    szersza rodzina miala prawo dziedziczyc bez testamentu.
    To ktos mógł ocalec, i później czy wczesniej wyjechac do Izraela.
    Poza tym cześć przezyla bezposrednio, i tez wyjechala, i prawa
    majatkowe zachowala ... tylko komunisci je olali.

    Najlepiej wyszli Ci, co do USA wyjechali, bo USA wymusiło
    odszkodowania dla nich (chyba nie tylko Żydów).
    W stricte socjalistycznym stylu zresztą.

    > To pewnie tak samo jak gmina polska...

    polskie sie nie nazywały gminami.

    To, co nalezy do KRK nalezy do KRK, reprezentowanego przez biskupa,
    i Watykan nie popusci :-)

    Ale juz protestanci papieża nie maja.

    > No sam widzisz - bardzej skomplikowane "niż szkolnictwo jest takie samo
    > dla wszystkich"

    Tam jest podatek katastralny. W bogatej dzielnicy i szkoły bogatsze,
    albo w ogole prywatne.
    W Europie tego nie ma.

    > Zakładam że można było ale z różnych względów było to oganiczane. Model
    > rodziny "samotna matka plus bombelki" nie jest najlepszy dla państwa, a
    > antykoncepcji wtedy nie było;)

    Obywatel rzymski pracowac nie musial, zasilek mu sie nalezał :-)
    A wielu było bogatych i miało wlasnych niewolników, ktorzy na nich
    pracowali.

    J.