eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwolnienie z pracy - uowa o pracę: rozwiązanie za porozumieniem stron/z winy pracodawcy › Re: Zwolnienie z pracy - uowa o pracę: rozwiązanie za porozumieniem stron/z winy pracodawcy
  • Data: 2006-12-23 13:56:13
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy - uowa o pracę: rozwiązanie za porozumieniem stron/z winy pracodawcy
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):

    > No jakże to? Wypowiada czy proponuje rozwiązanie za porozumieniem?

    A czemu nie może tego zrobić jednocześnie?

    > Czyli: wypowiedziałem czy nie wypowiedziałem?

    Wypowiedziałem.

    > A jeśli pracownik zgodzi się na porozumienie - to co z wypowiedzeniem?

    Nie ma go. Stosunek pracy rozwiązuje się na zasadzie porozumienia stron.

    > A jeśli się zgodzi a następnie zgodę cofnie powołując się na błąd?

    No i co dalej zrobi? Jeśli skutecznie cofnie (w co mocno wątpię) to
    obowiązuje wypowiedzenie.

    > Wypowiedzenie nie "wyraża wolę" ale rozwiązuje.

    Otóż nie. Wypowiedzenie rozwiązuje dopiero gdy nadejdzie termin
    określony w wypowiedzeniu. Dopóki tego terminu nie ma do stosunek pracy
    trwa i można go rozwiązać w innym trybie (za porozumieniem stron,
    dyscyplinarnie. I w tym sensie początkowo to jest tylko wola rozwiązania
    stosunku pracy wyrażona w wypowiedzeniu.

    > A tu pracodawca sam niewie czego chce.

    Jak to nie wie? Wie. Chce się pozbyć pracownika.

    > Uważam, że w przypadku sporu sprawa nie byłaby jednoznaczna.

    Etam. Wszystko zależy od treści pism, których autor nie chce nam udostępnić.

    > Przy czym - fakt - trzeba jednak to wypowiedzenie zaskarżyć do sądu i teraz
    > pytanie w jakim terminie.

    Jak to w jakim? W kodeksowym.

    --
    @ Johnson