    From: "maranta" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzutka na serwer a prawo
    Date: Mon, 12 Jan 2009 14:09:39 +0100

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:496af460$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli nie ma takiej oferty, nie prowadzi DG w tym zakresie, a ludzie
    > *dobrowolnie i dowolną kwotę* mu przelewają to wydaje mi sie, że nie ma tu
    > miejsca sprzedaż. Wg mnie jest to darowizna. Sprzedaż towaru lub usługi ma
    > chociażby określoną swoją cenę, tu tego nie ma.

    Powiedzmy wygląda to tak-
    Napisałam wyraźnie ile kosztuje serwer, napisałam wyraźnie, że ja go nie
    opłacę, bo nie dam rady, napisałam wyraźnie, że w takim wypadku forum
    kaput...
    dalej- powiedzmy, że użytkownicy forum znają numer konta usługodawcy
    hostingowego i powiedzmy, że sami z własnej woli od czasu do czasu coś
    wrzucą.
    Jak to wygląda jeśli ja o takich wpłatach bym nie wiedziała a jedynym
    efektem widzialnym było by to, że forum nadal działa- więc ktoś opłacił
    (bywało już tak, gdy były kłopoty z limitami transferu- wchodziłam i
    widziałam blokadę a za chwilę blokada była zdjęta, więc mogłam się tylko
    domyślić, że ktoś dodatkowe gigabajty dokupił).
    Różnica jest taka, że teraz ja o wpłatach wiem, bo użytkownicy nie ufają na
    tyle adminowi firmy, u której jest hosting, by wrzucać do niego pieniądze
    bez żadnej kontroli, więc jest na forum jawny wątek- kto, kiedy i ile tam
    wrzucił.
    Na prośbę użytkowników podałam też na forum numer konta LiveNet.

    Działalności gospodarczej nie prowadzę, bo dla mnie to nie jest działalność
    żadna...
    Dodatkowo powiem- jestem chora, ostatnio praktycznie trzymam się wyrka i
    nawet administrowanie forum jest dla mnie coraz większym problemem a z tego
    co widzę będzie coraz gorzej...

    Forum powstało przypadkiem i to że się aż tak rozwinęło, to jest dla mnie
    samej zaskoczeniem. Jeśli go do tej pory nie zlikwidowałam, to przede
    wszystkim ze względu na ludzi, bo widzę jak bardzo się przywiązali.
    Gdybym w tej chwili miała hosting opłacać sama- zamknęłabym forum od razu.
    Jeśli to, że użytkownicy sami dobrowolnie dbają o utrzymanie forum, bo im
    zależy- jest sprzeczne z prawem, to nie wiem co robić...

    Nie mam ani siły, ani pieniędzy, ani ochoty latać do prawników...

    Chętnie oddam forum wraz z problemami w dobre ręce :P

    Pozdrawiam, A.