  • Data: 2024-01-25 15:15:19
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Jan 2024 13:37:14 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Byłem przekonany, że w oparciu o GPS.

    GPS moze nie działac pod dachem, wymaga stałego wysyłania pozycji,
    rozładowuje baterie, a i porównanie pozycji nie jest proste.

    Skanowanie BT jest oszczędne, wysyłać może tylko napotkane kontakty,
    wyszukanie jest względnie łatwe.

    > Ale napisanie aplikacji
    > wysyłającej na życzenie użytkownika współrzędne GPS pobrane z telefonu
    > do 112 też nie wydaje mi się jakoś szczególnie skomplikowane.
    > Prezentacja tego na mapie również.

    Dokladnie, szczególnie, ze kilka takich juz jest.
    Co wiecej - moze nawet nic pisach nie trzeba, bo Android/google jakies
    takie mechanizmy ma.
    A moze nawet są gotowe mechanizmy dla operatorów.

    > Zwłaszcza, że ostatecznie to nie musi być "do metra".

    W wielu wypadkach będzie, i to bez wysiłku.

    > A ne ma tego. Ja ne piszę o jakiejś przymusowej ciągłej
    > inwigilacji do której nie wiadomo ostatecznie, kto i czemu zagląda.

    Aplikacja jest w miare bezpieczna, jak dasz prawo "tylko przy
    uruchomionej". Namierzanie przez operatora juz takie nie jest.

    J.