  • Data: 2024-01-24 22:26:16
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Jan 2024 21:42:39 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To jest pozycja na podstawie adresu. Adresu, który podaje zgłaszający,
    > gdzie jest zarejestrowany telefon stacjonarny albo adresu na podstawie
    > BTS (to wyświetla maszt). To ma służyć wysłani najbliższej dostępnej
    > karetki, straży pożarnej itp.

    Stacjonarnych coraz mniej. A adres BTS ... jakby mało użyteczny,
    ale moze tak jak piszesz. No ale skoro wzywający podaje adres,
    to po co taka lokalizacja?
    Szczegolnie, ze jak sugerowałes przychodzi po rozmowie :-)

    > Dla tych potrzeb to się sprawdza przeważnie. Brak adresu jest rzadki.
    > CPR nie przyjmuje zgłoszenia na współrzędne GPS, bo kiedyś próbowałem
    > zadysponować siły do przewróconego na krajówkę drzewa. Nie da się im
    > wytłumaczyć, ze jak pojadą drogą, to drzewo przecież znajdą - stoję przy
    > nim. Nie da się wskazać GPS, chcą najbliższego adresu. W końcu podaliśmy
    > jakiś najbliższy adres (ale to było kilka kilometrów) i skontaktował się
    > dowódca zastępu, który jechał. temu dało się wytłumaczyć.

    A tak się chwalą, ze dobrze wyszkoleni ci operatorzy.
    No ale cóż - komputer chce adresu, i trzeba wpisać adres, bo inaczej
    mówi "nie ma takiej ulicy" :-)

    > Szeregowi policjanci mają to, co napisałem. Mają to, bo to wynika po
    > prostu z Rozporządzenia. Ja nie wiem, co ma operator.

    Tylko czy piszesz o o sytuacji obecnej, czy sprzed 10 lat?
    Czy o liscie lokalizacji historycznych potrzebnej do prowadzenia
    śledztwa, czy tym co trafia pod 112, czy o tym co mozna otrzymać przez
    ten tajny terminal ?

    > Czasem mam
    > możliwość rozmów z pracownikami operatorów i coś tam kombinujemy na
    > różne sposoby, ale przede wszystkim to nie jest tak, że jak kogoś
    > szukamy, to dzwonimy do "Pana Felka", który coś tam odczytuje i nam
    > podaje. Ja nie za bardzo mogę pisać o szczegółach, dlatego odwołuję się

    No jak nie - sam pisałes, ze jest taki terminal, ale to pewnie w KWP,
    i trzeba jakos przekazac pytanie do osoby, która go obsługuje.

    > do rozporządzenia. Ale tam stoi naprawdę jawnym tekstem, że operator te
    > dane udostępnia w formie odpowiedniego serwisu. Po stronie operatora
    > nikt tego specjalnie nie odszukuje i Policji nie podaje. I nie poprosisz
    > go o TA. Bo tego po prostu nie ma.

    Problem w tym, ze to TA wydaje sie być niezbędne do komunikacji z
    telefonem nawet w LTE, wiec operator je musi/ałby mieć.
    A że się z wami nie podzieli ... widać wam nie ufa :-P

    A tu kolega jeszcze takie cos wygrzebał
    https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_resource_locatio
    n_services_protocol

    No i sam nie wiem, co o tym mysleć.
    Tylko akurat o LTE tu nie piszą ... bo w LTE jest LPP
    https://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/136300_136399/1
    36355/11.01.00_60/ts_136355v110100p.pdf

    No i tym bardziej nie wiem, co o tym myśleć.

    J.