  • Data: 2024-01-24 21:42:39
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.01.2024 o 20:09, J.F pisze:
    > Myślałem, ze Shrek podał linka, ale nie. W poprzedniej dyskusji sie
    > jakis przewijał, cos w rodzaju tego:
    > https://youtu.be/P0QgHZOXqwc?t=216 Patrzysz na film, wydaje się, ze
    > pokazuje pozycję dokładnie, a tak naprawde nie wiemy jaka jest
    > dokładność, ani jak sie pogarsza w polu dalej od miasta.

    To jest pozycja na podstawie adresu. Adresu, który podaje zgłaszający,
    gdzie jest zarejestrowany telefon stacjonarny albo adresu na podstawie
    BTS (to wyświetla maszt). To ma służyć wysłani najbliższej dostępnej
    karetki, straży pożarnej itp.

    Dla tych potrzeb to się sprawdza przeważnie. Brak adresu jest rzadki.
    CPR nie przyjmuje zgłoszenia na współrzędne GPS, bo kiedyś próbowałem
    zadysponować siły do przewróconego na krajówkę drzewa. Nie da się im
    wytłumaczyć, ze jak pojadą drogą, to drzewo przecież znajdą - stoję przy
    nim. Nie da się wskazać GPS, chcą najbliższego adresu. W końcu podaliśmy
    jakiś najbliższy adres (ale to było kilka kilometrów) i skontaktował się
    dowódca zastępu, który jechał. temu dało się wytłumaczyć.

    > Na Litwie sie dało. No ale szeregowi policjanci tego nie wdrożą, a
    > minister po polach nie biega ...

    Szeregowi policjanci mają to, co napisałem. Mają to, bo to wynika po
    prostu z Rozporządzenia. Ja nie wiem, co ma operator. Czasem mam
    możliwość rozmów z pracownikami operatorów i coś tam kombinujemy na
    różne sposoby, ale przede wszystkim to nie jest tak, że jak kogoś
    szukamy, to dzwonimy do "Pana Felka", który coś tam odczytuje i nam
    podaje. Ja nie za bardzo mogę pisać o szczegółach, dlatego odwołuję się
    do rozporządzenia. Ale tam stoi naprawdę jawnym tekstem, że operator te
    dane udostępnia w formie odpowiedniego serwisu. Po stronie operatora
    nikt tego specjalnie nie odszukuje i Policji nie podaje. I nie poprosisz
    go o TA. Bo tego po prostu nie ma. To tak, jakbyś chciał z tabliczki
    mnożenia odczytać ile to jest 2,5 x 2,5. No po prostu tego nie ma. Da
    się pokombinować, ale w tabelce nie znajdziesz.
    --
    (~) Robert Tomasik