  • Data: 2002-01-28 13:39:31
    Temat: Re: Zniesławienie i psucie dobrego imienia na newsach?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Jan 2002, MaXxX wrote:

    > Jakiego kalibru w takim razie musiałaby być obelga, by być zniesławieniem?

    Musi poniżyć zniesławionego w opinii publicznej lub narazić go na utratę
    potrzebnego społecznie zaufania. Takie są znamiona przestępstwa, więc
    zniesławienia mniejszej wagi sąd uzna za znikomo szkodliwe społecznie, i
    postępowanie umorzy. Co nie wyklucza dochodzenia swoich roszczeń w
    postępowaniu cywilnym.

    > (pomijam "drobny" fakt, iż ów pacan publicznie wszystkich swoich obrażantów
    > nazywa "kryminalistami", co też pod jakiś paragraf by podeszło, z racji, iż
    > NIKT jeszcze z nim sprawy w sądzie nie miał, o wyroku na podstawie KK nie
    > mówiąc...)

    Co najwyżej możnaby się procesować o naruszone dobra osobiste.

    > Ale co jeżeli gość jest kasiaty i na KC się rzuci z pozwem, a mnie nie stać
    > nawet złotówki na adwokata?

    To udowodnisz to sądowi i zwolni cię od kosztów.

    > Dostanę takowego z urzędu, no dobrze, ale jakie
    > jest prawdopodobieństwo że jakimś cudem mu się uda takie coś wygrać?

    Uważasz że adwokaci z urzędu są gorsi od opłacanych?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting