  • Data: 2005-08-26 22:21:14
    Temat: Re: Znieść obowiązek nauki "urzęd owej".
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    MarcinS <s...@w...pl> niebacznie popelnil
    news:denj5t$433$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > problem polega na tym, że to wiedza encyklopedyncza.
    > Niestety umiejętnosc logicznego rozumowania u dzieciakow jest
    > coraz gorsza. Znikoma umiejętność analizowania problemow czy
    > zdefiniowania problemu, o rozwiązaniu nie mówiąc.
    > NIe przeczę, że świetnie te nasze dzieciaki znają rzeki o
    > przebiegu południkowym, złoża węgla brunatnego w Polsce, czy
    > największych eksporterów cukru.

    Widzę, że Ty całkiem sprawnie przyswoiłeś sobie
    "encyklopedyczną wiedzę" prezentowaną ostatnio nachalnie
    w publikatorach. Nie mam pojęcia co do intencji tej akcji.

    Jej postulaty stoją w sprzeczności z opinią o produktach tego
    "przestarzałego systemu edukacji" - wykształceni przez ten system
    inżynierowie są wciąż, pomimo zapaści szkolnictwa, cenieni.
    W porównaniu z innymi "nowatorskimi" i "kształtujšcymi
    indywidualnoœć" edukacjami.
    Właśnie za wszechstronność i gruntowne wyksztalcenie.

    > Ale z pytaniem: "Wolisz mieszkać w mieście czy na wsi?" mają
    > problemy*.
    A Ty byś nie miał?
    Ja mam, pomimo sporego "mieszczuchowego" stażu i wiejskich korzeni.

    > *standardowe pytanie na niemieckich egzaminach językowych.
    No faktycznie, nauka języków obcych to pięta achillesowa polskiego
    szkolnictwa, od lat.

    --
    pozdro
    poreba