  • Data: 2005-08-27 14:46:58
    Temat: Re: Znieść obowiązek nauki "urzęd owej".
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    MarcinS <s...@w...pl> niebacznie popelnil
    news:depjrh$35v$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > ostatnio,
    > od kiedy pamiętam (także gdy sam się kształciłem na poziomie
    > szkoły średniej) była krytyka, że pakuje się do głowy dużo i bez
    > sensu.
    Malkontenci

    > _nigdy_ nie potrzebowałem wiadomosci z chemii, fizyki,
    > geografii, matematyki (...)
    > Dzięki temu miałem czas czytac źródła historyczne i opracowywać
    > tematy z historii na tej podstawie, a nie na podstawie
    > podręczników.
    Wydaje Ci się. Pieczecie, manuskrypty, uzbrojenie - wiele razy
    czytales e zrodla z wiekszym zrozumieniem wykorzystujac nolens
    volens wiedze z z niechcianej (i ew. slabo przyswajanej) chemii.

    > Tak bardzo mieszasz argumenty, że dyskusja jest niemożebnie
    > trudna. Czy ja mówię, że ma nie być w ogóle przedmiotów.
    > Ale po co wiedza o ilości eksportowanego cukru w latach 2002-
    > 2004? Czy ilości upraw buraka cukrowego ?

    A to my dyskutujemy o fatalnych nauczycielach geografii czy
    o wszechstronności/pobieżności systemu nauczania?
    Toż to idiotyzm wymagać takiej statystyki.
    Nauczyciele (niech zostania ta gegrafia), jaich spotkałem wymagali
    odpowiedzi _dlaczego_ na Kujawach więcej, a na Podhali jakby mniej
    tego buraka się uprawia. I nie wydaje mi sie abym byl wyjatkiem,

    PS. znam przykład kumpla średnio radzącego sobie w polskiej szkole,
    po emigracji do USA musiał odbywać jakieś badania ze względu na
    prezentowaną wiedzę "znacząco odbiegającą od przeciętnego poziomu"
    - o tym zjawisku m.in. piszę.

    --
    pozdro
    poreba