    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazłem se motocykl
    Date: Fri, 18 Aug 2023 11:05:02 +0200
    <w...@4...net>
    <ubl9ab$24o$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <nqdcgacno6ef$.1vp7gfafp62j3$.dlg@40tude.net>
    <ublhlm$24p$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <t...@4...net>
    <JcyDM.143695$_Wse.67447@fx03.ams1>

    On Thu, 17 Aug 2023 23:39:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Bo to jednak nie jest normalne, że ludzie giną, więc jest silna
    > przesłanka, że się mogło coś poważnego stać.

    15-20 tys rocznie znika, a 98% sie odnajduje.

    > Nie wiem jak obecnie działa
    > polska policja, ale wiem, że bywają sprawy, że znaleziono osobę i ona
    > powiedziała, że nie chce kontaktu z rodziną, a policja własnie taką
    > informację rodzinie przekazała.

    I pewnie nadal się zdarza.

    Ostanio mielismy przypadek, ze rodzice 17 i 15/14-letniego chlopca
    znikli z domu, zostawiwszy list "Chlopcy, jesteście dzielni, dacie
    sobie radę".
    Pojechali w Tatru, potem slowackie, potem do Pragi czeskiej ... i tam
    ich Czesi dopadli, ale przekazali tylko, że zyją, mają sie dobrze i
    nie chce im sie wracać.
    Nie pamietam - wrócili po miesiącu, czy później czy jeszcze nie ...

    > A to Szrek szuka tych osób? :) Bez konta tez często się da. Kupa profili
    > jest publicznych.

    Ale jakby tak Shrek zaginął ?

    > Zbrodnią doskonałą bym tych przypadków nie nazywał.

    Zbrodnia jest, a kary nie ma, to w zasadzie pasuje.

    Ale ja tu o sensownosci poszukiwan.
    Osoba jest nie wiadomo gdzie - jaki teren chcesz przeszukac?

    Wiec sie nie przeszukuje, z drobnymi wyjątkami.

    > To są technikalia. Jeśli się chce (i ma predyspozycje, np. nie panikuje,
    > analizuje wszystko na spokojnie, jest socjo/psycho-pata, którego nie
    > dopadną wyrzuty), to się MZ prawie zawsze da. Niestety nie mam tu
    > żadnych watpliwości. I nie jest to wina policji :)

    No, mielismy pare i takich przypadkow niedawno.

    Kajetan P. umowil sie na lekcję włoskiego, zabil kobiete, ciało
    pocwiartował, i taksówką przewiózł do wynajmowanego mieszkania.
    Tu wywołał pozar, wiec strażacy znalezli kawałki.
    Złapali go na Malcie ... widac wiecej śladów za sobą zostawial,
    ale juz raczej "cyfrowych".

    > W betonie można zalać.

    No ale trzeba miec dół do zalania.
    Ja mialem na mysli miejskie osiedle, gdzie betonu dużo, a ziemi
    widoczniej mało :-)

    Tacy mądrzy tez są, policja ma georadary, albo inne dowody/poszlaki.

    > Jak się ciało rozkłada to generuje ciepło.

    A to nie wiem. Robert mowi, ze trzeba patrzec o świcie.

    Ciało rozkłada sie chyba długo, latami, to moc niewielka.
    A w leśnej sciółce wszystko sie rozkłada.

    > Spod lisci pewnie może być widać.
    Wątpie.

    > Pewnie nawet z płytkiego grobu. Jest jeszcze georadar, ale to
    > jest kontaktowe. Nie wiem czy jest coś oparte o emisje produktów
    > rozkładu (co tez będzie lokalne). Mam wrażenie, ze gdzieś czytałem o
    > czymś opartym o wydzielanie metanu.

    Tak czy inaczej - trzeba sie zblizyc do grobu.
    A las duzy. A moze wcale ich nie ma w lesie.

    J.