  • Data: 2023-09-03 13:28:53
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A przyszło Ci do głowy, że droga hamowania nie zależy od wagi i wieku
    > kierowcy i tych pozostałych parametrów? Natomiast pewnie w jakimś tam
    > zakresie zależy od ilości promili,

    Czyli nie zależy, ale jednak zależy.
    Genialne.
    Taki geniusz jak ty na pewno rozumie, że 2 z hakiem promili działa na
    każdego inaczej. Inaczej na 2 metrowego chłopa ważącego 130 kg, a
    inaczej na niedospanego 60cio latka z niewydolnością wątroby 1,5 wzrostu
    i 65 kg wagi.
    A nawet inaczej jednego dnia, a inaczej innego dnia u tego samego osobnika.
    Masz dane z dupy, to i dostajesz wyniki z dupy.

    > ale ja wstawiam typową wartość dla
    > trzeźwego kierowcy.

    Typową wartością dla trzeźwego kierowcy jest prędkość dostosowana do
    warunków panujących na drodze.
    Skoro nie widać pieszych z odległości 30 metrów, to masz jechać z taką
    prędkością, żebyś zdążył wyhamować.
    W myśl zasady, że jedziesz jak widzisz, ze nic nie ma, a nie że
    jedziesz, jak nic nie widzisz.

    > Robię tak, bo pieszy oceniając sytuację nie
    > wiedział, ze kierowca jest pijany.

    Skoro (zgodnie z twoją "logiką"...) kierowca nie musi się spodziewać w
    mieście pieszego na jezdni, to pieszy nie musi się spodziewać najebanego
    kierowcy zapierdalającego 3 x maksymalny limit.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr