  • Data: 2023-08-30 10:17:35
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Aug 2023 01:18:43 +0200, Kviat wrote:

    > Twierdzisz, że w Niemczech kierowcy mogą bezkarnie rozjechać pieszego
    > poza przejściem?

    Jak stoi czy idzie jezdnią, to oczywiscie nie, tak samo zreszta jak u
    nas. Ale jak na te jezdnie wchodzi przed pojazd ... to tak samo jak na
    skrzyzowaniu równorzędnym.
    Jedziesz sobie, z prawej wjezdza pojazd, i ma pierwszenstwo.
    Nikogo nie obchodzi, czy dał ci czas na hamowanie, wjechal prosto pod
    koła. Ty masz ustąpić pierwszenstwa.
    Ale jak on wjezda z lewej ... masz obowiazek hamowac, aby uniknąc
    wypadku, ale jak nie dałes rady, to ... patrz wyzej.

    A teraz u nas pieszy na przejsciu ma pierwszenstwo, i wchodzący na
    przejscie tez.
    A poza przejsciem nie ma.

    > Muszę. Inaczej nie potrafię.
    > Przepisy nie zawęziły mi pola widzenia.

    Masz na mysli takie ogolne, czy to na które zwracasz uwagę?

    > Poza przejściami mam zakładać kalpy na oczy, bo nie muszę widzieć
    > chodnika, a przed przejściami je zdejmować?
    > Czy o co ci chodzi?

    nie musisz wypatrywac, czy jakis pieszy na chodniku nie ma ochoty
    wejsc na jezdnie. A na przejsciu musisz.

    > Tobie się zmienia pole widzenia w zależności od obecności/nieobecności
    > przejścia dla pieszych? To się jakoś trenuje żeby nabyć taką umiejętność?

    Poniekąd - uczysz sie (samoczynnie), zwracac uwage na rzeczy istotne w
    ruchu. A pomijasz nieistotne.

    A potem zdziwienie - kto wybudował ten budynek obik drogi i kiedy :-)

    J.