    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znak towarowy (TM)
    Date: Tue, 2 Oct 2007 23:12:45 +0200

    On Tue, 2 Oct 2007, b...@i...pl wrote:

    > Witam,
    >
    > Szukam pewnych informacji o tym co mi wolno zrobic z czyims znakiem towarowym i
    > znalazlem tutaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie
    > informacje, o ktora mi chodzilo, a konkretnie ze:
    > "Nie korzystają z ochrony prawem autorskim (...) znaki firmowe użyte w celach
    > informacyjnych."
    >
    > Problem tylko w tym, ze nie moge znalezc potwierdzenia tej informacji w zadnej
    > ustawie/rozporzadzeniu. Przewertowalem prawo autorskie i prawo wlasnosci
    > przemyslowej... no kurde slepy jestem chyba :(

    A może tak: KIEDY ma miejsce owa "informacja"?
    Na mój rozum z prawa własności przemysłowej wynika, że jak mam
    (legalnie nabyty) choć jeden egzemplarz towaru chronionego znakiem,
    to w celu jego sprzedaży *mogę* użyć art.155
    Dobrze gadam?
    Przyznaję ze tu JEST luka: "informacja luzem", rozpowszechniania przez
    osobę trzecią nie zainteresowaną sprzedażą.

    Wersja druga: trzeba wskazać przepis art.296 i dalszych, na podstawie
    których uprawniony do znaku mógłby wysnuwać jakieś żądania wobec
    "informatora", lub przepisy karne od art.305 z tytułu których sprawca
    pójdzie siedzieć :)

    Możesz wskazać?
    Bo jak ich nie ma, to będzie jak z wyborami: jest obowiązek
    (uczestniczenia) ale nie ma sankcji za niedopełnienie.

    W tym wypadku: nie będzie "uprawnienia", ale za posługiwanie się
    znakiem w taki sposób, ze uprawniony nie jest w stanie wykazać
    poniesienia szkody (lub możliwości poniesienia szkody) nie będzie
    widać ani kary, ani sankcji cywilnoprawnych.
    Uprawniony jak rozumiem może publicznie nawrzucać "informującemu"
    że "nie jest uprawniony do posługiwania się znakiem" (na co
    tamten grzecznie odpowiada: "dziękuję, wiem" :)) i tyle... :)

    Dobrze piszę? ;)

    pzdr, Gotfryd