eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłaszanie uwag do realizacji umowyRe: Zgłaszanie uwag do realizacji umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłaszanie uwag do realizacji umowy
    Date: Wed, 08 Feb 2012 12:05:42 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <jgtkub$hog$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jgtj3s$fn4$1@node2.news.atman.pl> <jgtk41$s8c$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.152.137.140.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1328699147 18192 62.152.137.140 (8 Feb 2012 11:05:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Feb 2012 11:05:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:10.0) Gecko/20120129 Thunderbird/10.0
    In-Reply-To: <jgtk41$s8c$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:698041
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-08 11:51, Liwiusz pisze:
    >> zupełnie idiotycznych, w rodzaju: to dekory umieścił Pan w tych
    >> miejscach?? źle! proszę to wszystko skuć, kupić mi nowy materiał i
    > A co na ten temat mówiła umowa?
    Podejrzewam, że nic. Rozmowa był dość luźna i w papiery sobie nie
    zaglądaliśmy :-) Nie wiem co można umieścić w takiej umowie, ale pewnie
    nie wiele więcej niż: "Remont łazienki za kwotę xxxx PLN" :-)

    >> Czy to tak właśnie działa, tzn. przed takim nieuczciwym klientem można
    >> się zabezpieczać tylko bardzo szczegółową umową, czy może jednak klient
    >> powinien zgłaszać swoje uwagi (oczywiście jeśli je ma) w trakcie prac
    >> (jeśli je w jakiś sposób nadzoruje) - jest to może ujęte jakimiś przepisami?
    > Zasadniczo zawsze dobrze jest dokładnie określić co ma być zrobione.
    Ba. Co to znaczy dokładnie? :-)

    > Można też wprowadzić częściowe (np. codzienne) protokoły odbioru robót,
    > w których opisuje się postęp prac i ich zgodność z umową.
    Dobry pomysł. Może nie codzienne, ale po jakichś ważniejszych etapach
    inwestor mógłby wyrazić swoją akceptację dla postępu prac :-)

    > Dobrze jest również przyjąć zapłatę przed przystąpieniem do wykonania
    > roboty, choćby była to zapłata wekslem.
    :-) Dobrze by było. W swojej branży też chciałbym takich klientów
    spotykać :-D

    A jeszcze pytanie dodatkowe: czy klient może nagle wyskoczyć z czymś w
    rodzaju: nie zrobił mi pan łazienki na czas! musiałem się myć w hotelu
    Hilton, nic nie zapłacę, a tu ma pan jeszcze rachunek za hotel! :-)
    Innymi słowy, czy może swoje hipotetyczne roszczenia odnośnie
    odszkodowania zaspokoić częściowo z kwoty którą miał zapłacić, czy
    powinien zapłacić, a potem dochodzić odszkodowania? Zakładam, że w
    umowie nie zawarto kwestii odszkodowań.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1