    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zbycie i nabycie całości lub części spadku
    Date: Sun, 26 May 2013 16:49:00 -0500

    poszukiwacz wrote:
    > W art. 1051 kc jest tak jakby rozróżnienie na "udział spadkowy" oraz
    > "część spadku". Ja rozumiem to w ten sposób że "udział spadkowy" jest
    > potwierdzony dopiero po wydaniu postanowienia stwierdzającego nabycie
    > spadku lub po zarejestrowaniu aktu poświadczenia dziedziczenia.
    > Natomiast "całość spadku" lub "część spadku", przypadająca spadkobiercy
    > który spadek przyjął, określa jakościowo prawo spadkobiercy które nie
    > jest jeszcze potwierdzone ilościowo.
    >
    > PYTANIE:
    > Czy spadkobierca który złożył przed notariuszem oświadczenie o nabyciu
> [...]

    Zrobic może, pytanie tylko na ile skutecznie.

    Po pierwsze bez jakiegokolwiek dokumentu formalnie nie wiadomo jeszcze
    jaką część spadku dostaniesz, wiec o ile dwie strony się dogadają i nie
    będą miały wzajemnych pretensji to pewnie nikt sie nie bedzie czepiał.

    Noatmiast jakby ktoś bardzo chciał sie przyczepic albo protestować to
    haka pewnie znajdzie.

    Może to być np osoba trzecia względem, której masz dług. Przed
    stwierdzeniem nabycia spadku tknąć cię nie może, bo stwierdzeniu nabycia
    spadku, okazuje się, że juz tego spadku nie masz i nie ma komornik co
    egzekwować.

    Dodoatkowo zerknij na art 1036, ktory mówi, że roporządzić udziałem
    możesz za zgodą pozostałych spadkobierców.

    Po kolejnie jeśli to sprzedajsz to zapewne jakiś podatek by się w US
    przydał. A na podstawie czego wypełnisz papiery do US.

    Jak sie nie boisz, że ktoś bedzie szukał haka, to możesz jak cię tak
    goni, ale ja bym poczekał.