  • Data: 2009-05-26 19:04:28
    Temat: Re: Zapłata za mycie samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:inose6-t52.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > A czasem nie tylko w przypadku niewykrycia sprawcy lub jeśli szkoda
    > powstała w wyniku niewłaściwego wykonywania obowiązków służbowych, hmm?

    Rozumiem, że Twoim zdaniem zabieranie w czasie usługi mycia laptopa z
    samochodu klienta i przywłaszczanie go sobie jest właściwym sposobem
    wykonywania obowiązków? A poważnie, to pracownik w trakcie wykonywania
    usługi podlegał kierownictwu właściciela myjni i powinien on sobie tak to
    zorganizować, by nie kradziono przedmiotów należących do klientów. Sposobów
    jest kilka, od osobistego nadzoru, poprzez mianowanie osoby za to
    odpowiedzialnej (kierownika), aż po jakieś rozwiązania techniczne w postaci
    monitoringu. Nie wymagamy od właściciela rzeczy niemożliwych.

    > Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
    > klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?

    O alimenty, to pozywa dziecko ojca - matka jest jedynie przedstawicielem
    dziecka. Żeby nie wiem jak kombinować Andrzej, to pracodawca ojcem tego
    dziecka raczej nie będzie, stąd też jednak tych alimentów powinno się
    dochodzić w tym wypadku od pracownika. Inna sprawa, że gdyby doszło do
    zgwałcenia przez pracownika klientki, to wówczas uważam za możliwe
    roszczenia odszkodowawcze kierowane do pracodawcy - ale nie alimenty.

    > Strach kogokolwiek zatrudniać ;->
    > Podstawę prawną poproszę.

    Proszę uprzejmie - art. 430 kc: Kto na własny rachunek powierza wykonanie
    czynności osobie, która przy wykonywaniu tej czynności podlega jego
    kierownictwu i ma obowiązek stosować się do jego wskazówek, ten jest
    odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną z winy tej osoby przy wykonywaniu
    powierzonej jej czynności.