  • Date: Sun, 12 Apr 2009 21:16:49 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie lokatora na stałe

    Tony pisze:

    > Jest lokator, który w trakcie mieszkania na podstawie typowej umowy o
    > wynajem chce zameldować się na stałe.

    Nie tyle chce ile musi.

    > Wcześniej nie było o tym mowy.

    A po co? Przepisy są ogólnodostępne - mogłeś przeczytać.

    > Ja się tego obawiam, gdyż z tego co wiem może być później problem z jego
    > wymeldowaniem.

    O wymeldowanie się nie martw. Martw się o wyprowadzkę.

    > Czy wystarczy, że podpiszemy nową umowę, gdzie dodamy nowy paragraf
    > mówiący, iż ja się zobowiązuję go zameldować na stałe, ale on się
    > zobowiązuje do wymeldowania w ciągu miesiąca od momentu wypowiedzenia
    > umowy?

    Zapis bez znaczenia - i tak ma obowiązek wymeldować się w chwili
    wyprowadzki.

    > Okres wypowiedzenia umowy w normalnym trybie to 2 miesiące, jednak
    > wolałbym, aby wymeldował się wcześniej, gdy umowa jest wypowiadana.

    Nie możesz go zmuszać do popełnienia wykroczenia.

    > Pytanie więc, czy taką umową mogę go "zmusić" do wymeldowania się, czy może

    Podobnie jak i do seksu możesz go zmusić - łamiąc prawo.

    > on wtedy np. przyjść z policją twierdząc, że jest zameldowany i proszę mnie
    > wpuścić.
    >
    > Kupując nieruchomość z zameldowaną osobą w umowie notarialnej jest
    > obowiązek wymeldowania się właściciela i jego rodziny. Czy więc chcąc mieć

    Kolejny bzdurny zwyczaj, bo wyprowadzka oznacza obowiązek wymeldowania.

    > pewność powinienem iść do notariusza spisać umowę wynajmu z koniecznością
    > wymeldowania się w czasie wypowiedzenia umowy?

    ROTFL

    > Z lokatorem mieszkają rodzice, też byc chcieli się zameldować. Czy mogę
    > potraktować ich analogicznie?

    Nie jesteś stroną. Posiadacz tytułu prawnego do lokalu (umowa najmu)
    może (a wręcz musi) meldować każdego lokatora.