    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaległe pensje, wypowiedzenie umowy o prace.....
    Date: Thu, 1 Nov 2007 11:53:07 +0100

    On Wed, 31 Oct 2007, Johnson wrote:

    > W tym się mylisz że odszkodowanie zostanie naliczone do czasu trwania umowy.
    > Czyli pracownik nic na tym nie zyska. Przynajmniej według mnie.

    Nie mówię że nie, bo zawikłane trochę to jest, przyznaję.
    Układ mniej więcej odpowiada przypadkowi, kiedy pracownik ma umowę na
    czas określony (bo tej roli odpowiada termin zakończenia wypowiedzenia)
    i w ostatnim miesiącu pracodawca spóźnia się z poprzednią pensją.

    Pytaniem jest, za co to odszkodowanie. Przecież "odszkodowaniem" nie
    może być *pensja należna za pracę* :) (czy to do "niemal końca" umowy
    okresowej, czy to do "niemal końca" wypowiedzenia).

    Czy należy mu się ODSZKODOWANIE, jeśli rozwiąże umowę bez wypowiedzenia?
    (tam chyba za 14 dni jest, ale to już drugorzędne).

    Bo z tego co piszesz, wynikałoby że NIE. Że odszkodowanie nie
    przysługuje. Dlaczego?
    W przepisie nie napisali "odszkodowanie za okres wypowiedzenia".
    Napisali "odszkodowanie w wysokoœci wynagrodzenia za okres
    wypowiedzenia". Czyli przepis ustanawia WYMIAR odszkodowania
    zależny od "okresu wypowiedzenia", a nie jego PRZYCZYNĘ (znaczy
    powodem odszkodowania nie jest "danie odpowiednika wypowiedzenia",
    lecz "danie pieniędzy w wymiarze odpowiadającym zarobkom
    na wypowiedzeniu").
    Hm...

    pzdr, Gotfryd