    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaległe pensje, wypowiedzenie umowy o prace.....
    Date: Tue, 30 Oct 2007 20:23:28 +0100

    W wiadomości news:fg5516$9q3$1@inews.gazeta.pl Krzysztof
    <b...@g...pl> pisze:

    > jestem na wypowiedzeniu umowy o prace, które trwa do końca pażdziernika.
    > Będe więć na koniec tego okresu rozliczał sie podpisywał obiegówke, itp.
    > Więc potem żadnej zależności pomiędzy Zakładem a mną już nie będzie.
    Zależności nie, ale roszczenia mogą pozostać.

    > Skoro się rozstaniemy to także z tego co wiem /być może błędnie/
    > wszelkie wzajemne roszczenia nie będą mogły mieć miejsce.
    Będą mogły, i to z obu stron.

    > Jak więc będe
    > mógł się upominać o zaległe pensje /skoro będe już "rozliczony"/?
    Zwyczajnie - pismo (polecone!) wzywające do wypłaty należności, potem np.
    "ostateczne wezwanie przedsądowe" (to ci dopiero termin ;)) no i - rzecz
    jasna - pozew.
    Tak naprawdę moża od razu to ostatnie, ale "ładniej" będzie wygladać, żeś
    się wcześniej domagał i dopiero potem do sądu.

    > Pensja za miesiąć wrzesień która powinna wpłynąć 3 tygodnie temu, nie
    > wpływa na moje konto. Za miesiąc pażdziernik nawet jeśli w terminie
    > miała by wpłynąć to będzie już listopad a to już też będzie po "naszym"
    > wspólnym rozliczeniu. Obawiam się że potem Zakład będzie np. chciał się
    > na mnie "wypiąć" i np. nie zapłacić. Czy istnieje taka możliwość
    Tak. Przecież już się wypiął - nie zapłacił za wrzesień.
    Żądanie w tej sprawie złoż już teraz.

    > oraz
    > jak tego uniknąć /jak się zabezpieczyć przed tym/?
    Nie da się.

    > Może narazie wstrzymać się z rozliczeniem aż do otrzymania pensji. mając
    > na myśli "rozliczenie" to właściwie formalność /ewentualny zwrot ubrania
    > roboczego z mojej strony/.
    Bez sensu, to nic nie da.

    > Ponieważ jest to moja pierwsza praca /chociaż z długim stażem/ chciałbym
    > dowiedzieć się jaka jest procedura odchodzenia z Zakładu,tzn. jakich
    > formalności się dokonuje, na co szczególnie zwrócić uwage? Co się
    > otrzymuje /świadectwo pracy/, może coś jeszcze? Znajomy mi radził aby
    > domagać się także o pismo ZUS RP-7.
    Świadectwo pracy na pewno (ostatniego dnia pracy, chyba, że cię nie ma wtedy
    musza wysłac pocztą albo dostarczyc w inny sposób), z RP-7 nie wiem.
    Dokładnie sprawdź świadectwo pracy, w razie czego żądaj sprostowania (7
    dni).

    --
    Jotte