    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zalałem mieszkanie sąsiada...co teraz?
    Date: Tue, 8 Jul 2008 19:06:28 +0200

    W skrócie jest tak - wyrządziłeś szkodę musisz ją wyrównać. Może to nastąpić
    na zasadach polubownych lub w skutek postanowienia sądu. Środki polubowne to
    zgoda na wypłatę odszkodowania z własnego OC oraz bezpośrednie
    zadośćuczynienie za szkodę. IMHO zaraz PO zalaniu trzeba było sąsiada
    odwiedzić, przeprosić i uzgodnić co będzie do naprawy. Dziś każdy z was może
    twierdzić coś innego. Wezwanie do zapłaty nie ma żadnej mocy prawnej bo
    dopiero sąd m.in. na podstawie opinii uprawnionego biegłego może ci nakazać
    tej zapłaty.